اخبار

دکتر قلعه سفیدی : بسیج جامعه پزشکی ؛ پیشتاز در ارائه خدمت درمانی به محرومان جامعه

دکتر قلعه سفیدی : بسیج جامعه پزشکی ؛ پیشتاز در ارائه خدمت درمانی به محرومان جامعه
هشتم اسفند به عنوان روز بسیج جامعه پزشکی نامگذاری گردیده است.

هشتم اسفند سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر 8 که منجر به شهادت جمع زیادی از کادر پرشکی بیمارستان گردید ،به عنوان روز بسیج جامعه پزشکی نامگذاری گردیده است.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : هر شهری یک مجموعه بسیج جامعه پزشکی دارد که اعضای آن شامل دست اندرکاران پزشکی و سلامت در آن شهر و نیز سازمانهایی چون دانشگاه های علوم پزشکی  ، جمعیت هلال احمر و سازمانهای مرتبط دیگر است.

دکتر مسعود قلعه سفیدی که با خبرنگار خبرگزاری " وب دا " در کرمانشاه سخن می گفت افزود : همانگونه که می دانید برای جلوگیری از موازی کاری ، واحدهای بسیج مرتبط با سلامت در هم ادغام شده و در قالب بسیج جامعه پزشکی فعالیت می نمایند که این امر امکان استفاده بیشتر از تخصص ها و سازماندهی تخصصی نیروها را سهل تر  نموده است.

دکتر قلعه سفیدی با اشاره به فعالیت بیش از 4500 نفر عضو این سازمان پس از ادغام،  در مورد فعالیت های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت : برپایی بیمارستان های صحرایی و ثابت در مناطق محروم ، بدین شکل که با همکاری سازمان های همکار خدمات رایگان ازجمله ویزیت ،  دارو  ، فعالیت های تشخیصی ، عینک و اعمال جراحی تخصصی کوناگونی به آنان ارائه می شود از جمله تلاش های ماست.

وی درمورد سایر فعالیت های این سازمان به اعزام 300 تیم  پزشکی عمومی و تخصصی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت : در کرمانشاه تعداد 30 تن از متخصصان و پزشکان فوق تخصص ، بیماران مناطق محروم را که توسط بسیج جامعه پزشکی ارجاع می شوند ، به صورت رایگان پذیرش نموده و خدمات خود را به آنان ارائه می دهند.

دکتر قلعه سفیدی گفت : مردم در مناطق محروم می توانند با مراجعه به کانون های بسیج جامعه پزشکی و یا درمانگاه تخصصی امام رضا (ع) و احراز شرایط از این خدمات بهره ببرند.

 وی درخصوص سایر اقدامات سازمان گفت : ما در گستره ورزش نیز به طور جدی وارد شده ایم و با ساماندهی تیم های گوناگونی چون فوتبال ، فوتسال ، و والیبال خواهران و... با همکاری سایر ادارات ، مسابقات مختلفی را برگزار می کنیم.

قلعه سفیدی برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و جشن پیروزی انقلاب ، سمینارهای بازآموزی پزشکان با اعطای امتیاز را ازجمله دیگر خدمات بسیج جامعه پزشکی عنوان نمود.

دکتر قلعه سفیدی در پایان این روز را به تمامی بسیجیان عرصه بهداشت و درمان و سلامت مردم تبریک گفت.

۸ اسفند ۱۳۹۱ ۱۲:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید