اخبار

هشدارجدی دکتر نیکبخت : در چهارشنبه آخر سال مراقب کودکان تان باشید

هشدارجدی دکتر نیکبخت : در چهارشنبه آخر سال مراقب کودکان تان باشید
بسیاری از کودکان به دور از چشم والدین مواد را خریداری و در جیب ، کیف و یا کمد نگهداری می کنند که به علت درجه آتشگیری پایین بزودی مشتعل و خسارات جانی و مالی فراوانی را ببار می آورند.

والدین و مسئولین واحدهای آموزشی خصوصاً مدیران و معلمان باید با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد منفجره آگاه سازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه با اعلام مطلب فوق افزود : چهار شنبه سوری از سنت های دیرین ماایرانیان  و بهانه ای برای شادی و نشاط بوده و هست لذا برپایی این مراسم به منظور شاد شدن بایستی به نحوی باشد که سلامت در آن تهدید نشود و خدایی ناخواسته صدماتی به خود وارد کنیم و می طلبد والدین محترم در این روزها برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنها اعمال نمایید.

دکتر نیکبخت افزود : معمولاً خود کودکان ، زشتی آتش بازی را به دلیل خطرات آن درک می کنند و به همین دلیل اغلب کبریت و ترقه و مواد آتش زا را در نقاط غیر قابل دید مثل انباری ، زیرزمین یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی می کنند. این محل ها را قفل کرده و این مکان ها و وسایل شخصی فرزندان خود را مورد بازرسی قرار دهید و خطرات ناشی از این اعمال را به فرزندان خود گوشزد کنند.

وی ادامه داد به والدین و شهروندان توصیه می کنیم کبریت و مواد آتش زا مانند نفت بنزین ، الکل ، کاربیت و مانند آن را از دسترس کودکان دور کرده و اجازه ندهند که با آتش زدن لاستیک ، آمپول ، کارتن خالی ، بته و هیزم چه در محیط خانه یا پارکینگ و چه در معابر کوچه و خیابان ، برای جان خود و دیگران مخاطره ایجاد کنند.

قائم مقام وزیر یهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در استان کرمانشاه گفت : کودکان در صورت عدم دسترسی به کبریت و مواد آتش زا در منزل جهت تهیه مواد محترقه به فروشگان های رنگ و مواد شیمیایی و داروخانه ها مراجعه می کنند لذا به فروشندگان این قبیل مواد توصیه می شود که اکیداً از فروش مواد آتش زا به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.

دکتر نیکبخت افزود : بسیاری از کودکان به دور از چشم والدین مواد را خریداری و در جیب ، کیف و یا کمد نگهداری می کنند که به علت درجه آتشگیری پایین بزودی مشتعل و خسارات جانی و مالی فراوانی را ببار می آورند.

دکتر نیکبخت گفت : از شهروندان درخواست می کنیم حتی الامکان برای روش کردن آتش از محل های تعیین شده توسط شهرداری منطقه استفاده کنند و به محض مشاهده خرید و فروش مواد محترقه غیر استاندارد به هر شکل سریعاً مامورین نیروی انتظامی یا پلیس 110 را در جریان قرار دهند و در مواجهه با مصدومان با شماره تلفن 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تماس بگیرند.

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید