اخبار

40 تا 60 درصد مردان از اختلالات جنسی رنج می برند

40 تا 60 درصد مردان از اختلالات جنسی رنج می برند
پروفسور جواد زرگوشی شرم، غرور و ناآگاهی را از جمله دلایل عدم مراجعه مردان برای درمان این مشکل برشمرد.

موسس اولین درمانگاه طب زناشویی در غرب کشور گفت: 40 تا 60 درصد مردان از اختلالات جنسی رنج می برند، اما تنها تعداد اندکی برای درمان مراجعه می کنند.

پروفسور جواد زرگوشی شرم، غرور و ناآگاهی را از جمله  دلایل عدم مراجعه مردان برای درمان این مشکل برشمرد.

استاد گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: اختلالات جنسی علت نیمی از طلاقها در کشور ما هستند، این در حالیست که برای شایعترین این اختلالات درمان های موثری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی مردم از این اختلالات و درمان آنها بسیار اندک است و گفتگو در باره آنها به طور سیستماتیک  از گستره گفتمان عمومی مجاز حذف شده، تاکید کرد: مردم برای کسب آگاهی مجبورند به منابع بی صلاحیت و غیرعلمی روی آورند و یا با خرید وسایل و دارونماهائی که توسط شیادان در کانالهای ماهواره ای تبلیغ می شوند به جان و مال خود آسیب بزنند.

دکتر زرگوشی گفت: ناباروری در جامعه  رو به افزایش است و بسیاری از مردان نمی دانند که مرد نیز می تواند علت بچه دار نشدن باشد، در حالیکه در نیمی از موارد، مردان یا تنها مقصرناباروری هستند و یا در ناباروری نقش موثر  دارند.  

به گفته زرگوشی، بیماریهای ناشی از آمیزش در ایران بسیار شایعند و دلیل اصلی شیوع آنها، فقدان کامل هرگونه آگاهی بخشی به جامعه درزمینه راه های انتقال بیماری می باشد.  


۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ۱۲:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید