اخبار

دکتر نوری زاد : دانش آموزان با فراگیری و رعایت موازین بهداشتی مانع از شیوع بیماری آنفلوانزا شوند.

از روز اول تا هشتم مهرماه سال جاری بعنوان هفته اطلاع رسانی آنفلوآنزای خوکی جهت آگاه سازی معلمان و دانش آموزان نام گذاری شده که به همین مناسبت زنگ سلامت به صورت سمبلیک در یکی از مدارس سطح شهر کرمانشاه به صدا در آمد.

زنگ سلامت در مدارس کرمانشاه به صدا در آمد

 از روز اول تا هشتم مهرماه سال جاری بعنوان هفته اطلاع رسانی آنفلوآنزای خوکی جهت آگاه سازی معلمان و دانش آموزان نام گذاری شده که به همین مناسبت زنگ سلامت به صورت سمبلیک در یکی از مدارس سطح شهر کرمانشاه به صدا در آمد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، پیش بینی شده است که باز گشایی مدارس و آغاز فصل سرما موج جدیدی از شیوع ویروس آنفلوآنزای خوکی را در کشور و بالتبع استان رقم بزند که بر این اساس ضرورت اطلاع رسانی در خصوص بیماری یاد شده بیش از هر زمان دیگر بخصوص در مدارس احساس می شود.

 پس از بصدا در آمدن زنگ سلامت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ایراد سخنانی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه ای که وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کرده است پنج دستور العمل مهم آموزشی بمنظور جلو گیری از شیوع بیماری آنفلو آنزای خوکی در مدارس می بایست اجرا شود.

 دکتر صمد نوری زاد در ادامه تصریح کرد: آموزش مدیران مدارس، دبیران، مراقبین بهداشتی و والدین، چهار گروه اولیه ای هستند که باید در این خصوص آموزش ببینند و در مرحله پنجم که مهمترین مرحله نیز می باشد آموزش دانش آموزان است تا با فراگیری و رعایت موازین بهداشتی مانع از شیوع بیماری شوند.

 دکتر نوری زاد توجه به آموزه های مختلف در خصوص اصول پیشگیری از بیماری، استفاده از وسایل شخصی بمانند دستمال و لیوانهای یک بار مصرف و مراجعه به پزشک در صورت مشاهده نشانه های بیماری را از جمله نکات مهم جهت پیشگیری از بیماری یاد شده عنوان کرد.

 وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مدارس بر حساسیت بوجود آمده در خصوص بیماری آنفلوآنزای خوکی غلبه شود.

 گفتنی است؛ این مراسم صبح امروز (اول مهر ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رییس سازمان آموزش و پرورش استان، روسای مراکز بهداشت استان و شهرستان و تنی چند از مسئولین محلی در مدرسه راهنمایی دخترانه شاهد حقیقی شهر کرمانشاه برگزار شد.

۱ مهر ۱۳۸۸ ۱۲:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید