اخبار

تلاش جدی مرکز بهداشت استان برای سنجش فشارخون حدود 900 هزار نفر از جمعیت استان

تلاش جدی مرکز بهداشت استان برای سنجش فشارخون حدود 900 هزار نفر از جمعیت استان
مهندس اردلان : 1360 نفر در قالب 776 تیم فعال می باشند.

براساس تصمیمی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گرفته است جمعیت بالای 30 سال کشور مورد سنجش فشار خون و تناسب بدنی قرار می گیرند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با اعلام این مطلب گفت : این طرح از 14 اردیبهشت ماه همزمان با کشور در تمامی شهرستان های استان کرمانشاه نیز آغاز شد و 1360 نفر در قالب  776 تیم فعال شامل 200دانشجوی پزشکی ، پرستاری ، مامایی و هوشبری تلاش می کنند که از طرف دانشکده ها و سازمان نظام پرستاری کرمانشاه معرفی شده اند.

مهندس پرویز اردلان که با خبرنگار وب دا کرمانشاه سخن می گفت ، افزود : کلیه مراکز بهداشتی ، درمانی استان آماده پذیرش افراد بالای 30 سال هستند تا از خدمات این طرح استفاده نمایند.

مهندس اردلان با اشاره به اینکه طرح پیش گفته به دوصورت انجام می شود ، گفت : این طرح در روستاها به شکل فعال اجرا می شود ، بدین روی که با همکاری بهورزان و پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی ، مجریان طرح به خانه ها مراجعه نموده و فشارخون ، قد و وزن افراد را اندازه گیری می کنند و در شهرها که به صورت غیرفعال است مردم باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند و اجرا کنندگان طرح به صورت خانه به خانه فعالیت نمی کنند.

وی با ذکر این نکته که بسیاری از مردم از میزان فشارخون بالای خود آگاهی ندارند ، هدف از اجرای این طرح را در مرحله اول شناسایی افرادی که مبتلا به فشارخون بالا هستند، بوده و متعاقبا به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند، عنوان نمود و گفت : بیماری های قلبی و عروقی از عوارض فشارخون می باشد و به عبارت دیگر فشارخون بالا نقش مهمی در بروز بیماری های قلبی و عروقی دارد.

وی جمعیت هدف در استان کرمانشاه را حدود 900 هزار نفر عنوان کرد و گفت : انتظار می رود بیش از 90 درصد این جمعیت مورد سنجش قرار گیرد که این امر همکاری مردم را طلب می نماید.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید