اخبار

دکتر ایرانفر : عدم پیگیری پزشکی آلرژی موجب تداوم علائم می شود

دکتر ایرانفر : عدم پیگیری پزشکی آلرژی موجب تداوم علائم می شود
علائم آلرژی در هر سنی ممکن است ایجاد شود توصیه کرد که با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهایی شامل آنتی هیستامین ها و اسپری های استنشاقی نسبت به کنترل آن اقدام کنند.

آلرژی به مفهوم این است که یک ماده خارجی خاص معمولا از طریق استنشاق وارد سیستم تنفسی شده و موجب علائمی نظیر عطسه ، خارش بینی ، انسداد بینی و مواردی اینچنینی می شود .

متخصص گوش و حلق و بینی با اعلام این مطلب گفت : این مواد حساسیت زا شامل گرده های گل ها ، گرد و خاک ، آلاینده های هوا ، قارچ های موجود در گلدان ها ، مو و ذرات پوستی ، حیوانات خانگی مانند اسب ، گربه ، سوسک و... می باشد.

دکتر خسرو ایرانفر که با خبرنگار " وب دا " کرمانشاه سخن می گفت ، افزود : متاسفانه مواجهه با اکثریت این موارد اجتناب ناپذیر است و کنترل ورود این گونه آلرژن ها به سیستم تنفسی بسیار مشکل و گاهی ناممکن می باشد.

وی درخصوص پیشگیری از بروز آلرژی ها گفت : کنترل مواجهه با حیوانات خانگی ، تهویه مناسب در منزل ، کنترل گیاهان آپارتمانی ، عدم وجود فرش و مبلمان با ضخامت زیاد و پارچه ای و استفاده از بعضی مواد شیمیایی جهت کنترل مواد حساسیت زا از جمله مواردی است که برای پیشگیری توصیه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ذکر این نکته که علائم آلرژی در هر سنی ممکن است ایجاد شود توصیه کرد که با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهایی شامل آنتی هیستامین ها و اسپری های استنشاقی نسبت به کنترل آن اقدام کنند.

دکتر ایرانفر مراجعه نکردن به پزشک را موجب تداوم علائم و بروز عوارضی چون سینوزیت های مکرر ، انسداد بینی ، ایجاد پولیپ های فراوان در بینی و سینوس ها دانست و گفت : این امر ممکن است به صورت غیر مستقیم  گوش میانی را مبتلا و باعث کاهش شنوایی گردد.

وی ارائه اطلاعاتی درخصوص سوابق و مسائل شغلی ، خانوادگی و ارثی و پاره از بیماریها را در هنگام مراجعه به پزشک ضروری دانست.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید