اخبار

بیمارستان دکتر کرمانشاهی تنها مرکز فوق تخصصی جراحی اطفال غرب کشور است

بیمارستان دکتر کرمانشاهی تنها مرکز فوق تخصصی جراحی اطفال غرب کشور است
دکتر امان الهی : همکاران متخصص بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلاتی که ناشی از عدم آشنایی با این بیماریها است قبل از اقدام به جراحی، بیماران را به این مرکز ارجاع دهند.

متخصص جراحی عمومی ، فوق تخصص جراحی اطفال ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  مرکزآموزشی ، درمانی تنها مرکز فوق تخصصی جراحی اطفال است که تمامی بیماریهای جراحی اطفال این استان و استانهای مجاور به آن ارجاع داده می شوند.

فوق تخصص جراحی اطفال با اعلام این مطلب گفت : معمولاً بیماریهای شایع جراحی که به این مرکز ارجاع می شود شامل انواع مشکلات مادرزادی مربوط به نوزادان، ناهنجاریها و بیماریهای مادرزادی در ارتباط با دستگاه گوارش ، دستگاه تنفسی یا دستگاه ادرار تناسلی و نیزمشکلاتی مانند انسدادهای مادرزادی ، بیماریهایی که بر اثر ضربه یا حوادث پیش بیاد بیماریهای مربوط به شکم حاد مثل بیماریهای آپاندیسیتی ، انواع فتق ها و بیضه ها است.

دکتر امید امان الهی در گفتگو با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه یکی از مشکلات را عدم اطلاع کافی شهروندان در رابطه با بیماریهای جراحیهای اطفال دانست که نمی دانند باید به کجا مراجعه نمایند.

دکتر امان الهی گفت : ما هر روز به بیماران استانهای همجوار پذیرش می دهیم و آنها توی این مرکز تحت درمان قرار می دهیم بیماریهای اکتسابی آنها را تحت عنوان شکم حاد تقسیم بندی کنیم ، پیچ خوردن روده ، فتق های ناحیه کشاله ران  در بچه ها خیلی شایع  شده و شاید حدود 3 تا 5 درصد در اولین فرصت تحت درمان جراحی قرار گیرند.

این عضو هیات علمی دانشگاه به پدرها و مادرها توصیه کرد که پدر و مادرها از خود ماهیت بیماریها و اهمیت آنها اطلاع یابند و برای جراحی کودکان به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی مراجعه نمایند تا تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

وی گفت : تعدادی از همکاران متخصص آشنایی کمتری نسبت به بیماریهای جراحی اطفال دارند که بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلاتی که ناشی از عدم آشنایی با این بیماریها است قبل از اقدام به جراحی، بیماران به این مرکز ارجاع داده شوند.

بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی 

1 

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید