اخبار

تا شهریور ماه سال جاری تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از سطح استان جمع آوری می شود

تا شهریور ماه سال جاری تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از سطح استان  جمع آوری می شود
دکتر محمدی : برچسب اصالت و سلامت منقش به تصویر سیب از اسفندماه سال گذشته بر روی تمام لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده در داروخانه ها نصب شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از جمع آوری تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از سطح استان تا شهریور ماه سال جاری خبر داد.

 

دکتر قباد محمدی با اشاره به آسان بودن جعل پروانه بهداشت اقلام بهداشتی و آرایشی خارجی، افزود: بر همین اساس برچسب اصالت و سلامت منقش به تصویر سیب از  اسفندماه سال گذشته بر روی تمام لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده در داروخانه ها نصب شد.

 

وی افزود: نصب این برچسب بر روی لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده در دیگر صنوف نیز آغاز شده است.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه از ابتدای اسفندماه سال گذشته هیچ گونه لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد برچسب اصالت و سلامت در داروخانه ها عرضه نمی شود، گفت: بر روی لوازم آرایشی و بهداشتی هلوگرام و برچسبی وجود دارد که مردم می توانند با خراشیدن برچسب و با ارسال شماره کالا به شماره پیامکی که بر روی کالا درج شده از سلامت آن محصول اطمینان حاصل کنند.

 

به گفته دکتر محمدی در این زمینه بازرسی های متناوبی در سطح استان صورت می گیرد که تاکنون موردی مبنی بر مشاهده کالای فاقد برچسب اصالت و سلامت در داروخانه ها گزارش نشده است.

 

وی هدف اجرای این طرح را ریشه کنی عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق عنوان کرد و افزود: این طرح با توجه به گستردگی آن زمان بر است اما سعی می شود این بحث در سایر صنوف عرضه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی نیز تا شهریور ماه عملی شود.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه، اظهار داشت: متاسفانه همین مسئله موجب شده تا حجم ورود کالای قاچاق بسیار بوده و حتی عده ای از مردم بدون اطلاع از این مسئله، اقدام به عرضه این محصولات در بازارهای استان نمایند.

 

دکتر محمدی معتقد است علاوه بر بازرسی ها و برچسب های بهداشتی محصولات، باید در زمینه عدم خرید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در میان مردم فرهنگ سازی صورت گیرد تا با کاهش خرید، حجم این کالاها در بازار کاهش یافته و کنترل آنها نیز ساده تر شود.

۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید