اخبار

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانست از طولانی ترین مسیر(ضلع جنوبی)پس از پیمایش 17 کیلومتر با موفقیّت قله شاه البرز را فتح نماید.

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانست از طولانی ترین مسیر(ضلع جنوبی)پس از پیمایش 17 کیلومتر با موفقیّت قله شاه البرز را فتح نماید.
انشاءاله داوطلبین گروه کوهنوردی دانشگاه به مناسبت عید سعید فطر ،بلندترین قله استان گیلان(شاه معلم) را فتح می نمایند متقاضیان جهت ثبت نام وکسب اطلاع بیشتر می توانند حداکثر تا تاریخ 24/04/1392با آقای بابک بهرامیان کارشناس حقوقی شاغل در ساختمان ستاد دانشگاه به شماره تماس 09183351263 هماهنگی نمایند.

برابر هماهنگی صورت گرفته اول وقت روز چهارشنبه تاریخ 12/04/1392 داوطلبین صعود به قله شاه البرز به اسامی آقایان پُردلی،منتظریانی،داهیم، خزایی،بهرامیان ،دکترمدرسی، رستم آبادی، محمدعلی محمدی ورنجبر بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری از کرمانشاه به سمت اتوبان قزوین –کرج حرکت نمودند پس از ورود به شهرک طالقان و روستای حسنجون با ارتفاع 1950متری از سطح دریا ،صرف نهارواقامه نماز حوالی ساعت 20/15 با راننده محترم قرار ملاقات پس از صعود را ،در روز بعد تعیین کردند.شروع کوهپیمایی 17 کیلومتری بعد از گذر از دفتر شورای اسلامی و دهیاری و قبرستان قدیمی روستا  با توکل به خدا زیر گرمای نور خورشید از مسیر  پایکوب ،سمت چپ ومخالف جریان رود جاری  آغاز شد. دره حسن جون  دره ای خوش آب و هوا است که به سمت شمال گسترش پیدا کرده و نهرها و رودهایی که از چشمه های ارتفاعات شاه البرز تغذیه می شوند

100 

91 

ازجمله مکان های برجسته  تعریف شده:

روستای حسنجون که مملو از درختان میوه فصل بوده تا پل چوبی حدود 5/4  کیلومتر می باشد

از  پل جوبی تا چشمه ابتدای چال یورد (قبل از شروع شیب وتراورز کردن ) 2 کیلومتر

ازچشمه فوق تا گوسفند سرا  5/5 کیلومتر (توجه :عبور از چال یورد جز مسیر مورد نظر نیست)

چشمه بزرگ یا چشمه میان آب(گوسفند سرا)تاچشمه آخر( قبل از خط الرأس وقله) 5/1 کیلومتر می باشد.

       از چشمه آخر تا قله 5/3 کیلومتر می باشد.

96 

پل چوبی

بدنبال عبور گروه کوهنوردی از چشمه بعد از پل مسیر پایکوب به شیبی ملایمی مبدل می گردد پس از مدتی به تابلویی در روی یال می رسند که دو جهت شمال شرقی و شمال غربی را مشخص کرده است. سمت چپی به نام چال یورد و سمت راستی به نام عباس یورد معروف است. سمت راستی انتخاب گردید. از اینجا به بعد تراورس به سمت شرق شروع می شود که انتهای آن منجر به تراورس دامنه های کوه های آن منطقه که مسیر آن بصورت نعل اسبی  ترسیم شده بطوری که تحدب نعل به سمت غرب می باشد پس از پایان مسیر تراورس شده با شیب مواجه شدند که در نهایت گروه کوهنوردی ساعت 30/19 در گوسفند سرا با ارتفاع 2950متری حوالی خیمه سیدمرتضی میرحسینی اسکان نمودند با وجود آب های جاری در کل مسیر یاد شده بدلیل فاصله گرفتن از رودخانه حمل حداقل آب نیم لیتری ضروری می باشد.

92 

95 

اسامی آقایان از راست به چپ:منتظریانی،محمدعلی محمدی،رنجبر،دکترمدرسی،رستم آبادی،بهرامیان،پُردلی،خزایی،میرحسینی،آرمنده وداهیم

 97

گوسفند سرای شاه البرز با ارتفاع 2950متر

102  

 

ساعت 20/05 (صبح) روز بعد پس از اقامه نماز و جمع بندی کوله بار، باقیمانده مسیرطی زمان سه ساعت در بهترین وضعیت جوی توسط گروه  کوهنوردی دانشگاه پیموده شد و پس از قرار گرفتن بر بلند ترین ارتفاع 4160متر،  انجام سجده شکر،تهیه عکس واستفاده از مناظر مشرف صورت گرفت.

این قله در جنوب منطقه تخت سلیمان و در شرق کله سنگ و مرز طبیعی بین دره های طالقان و الموت است.در زیر دیواره قله در سمت پرتگاه شمالی دره ای عمیق به عمق بیش از 300 متر زیبا با شیب تند و یخچال دائمی شاه البرز خودنمایی می کرد که در مجاورت قله زیور چال می باشد در سمت شمال دره سه هزار و شمال غربی کوههای تخت سلیمان، علم کوه و خِرسان و در سمت شمال شرقی قله سات و در غرب قله سفید آب و در جنوب نیز دره های مشرف به طالقان و دریاچه سد طالقان نمای زیبایی دارد

94

 

 

99 

 مسیر 17 کیلومتری بازگشت با احتساب استراحت ظرف مدت 45/5 (کمتر از 6 ساعت) پیموده شد .در نهایت گروه کوهنوردی مذکور برابر زمان بندی قبلی  سوار بر مینی بو س دانشگاه شدندمسیر بازگشت را پیمودند و بدون مشکلی ساعت 00/02 روز 14/04/1392 به کرمانشاه رسیدند.

بدینوسیله ازافرادگروه علی­الخصوص آقایان داهیم،منتطریانی ورستم آبادی  که جهت صعود فوق  بصورت مجازی   تلاش نمودند و اطلاعات کافی از منظقه ناآشنا بدست آوردند و منتج به  کوهپیمایی همراه با آرامش  برای همنوردان گردید  قدردانی می گردد.

  

برنامه بعدی صعود به قله ی شاه معلم بلندترین قله استان گیلان و بازدید از مکان تاریخی قبعه رودخان می باشد با عنایت به وضعیت ترافیک جاده شمال تاریخ اجرای برنامه  18-16/05/1392می باشد متقاضیان جهت ثبت نام وکسب اطلاع بیشتر می توانند حداکثر تا تاریخ 24/04/1392با آقای  بابک بهرامیان کارشناس حقوقی شاغل در ساختمان ستاد دانشگاه به شماره تماس 09183351263 هماهنگی نمایند.

 قله شاه معلم از دو واژه شاه و معلم تشکیل یافته است یادآور برتری و بلندی است و دیگر واژه،معلم است که تداعی آموزش راه و رسم زندگی در کوهستان می باشد

در برنامه فوق احراز شرایط ذیل الزامی است:

1- داشتن کارت معتبر بیمه کوهنوردی

2-تحویل مبلغ پنجاه هزار تومان به آقای بابک بهرامیان (شماره سپهرکارت بانک صادرات 6713  3143  6917  6037)

3-قیولی از تست کوهنوردی که زمان آن پس از ثبت نام اعلام می گردد

  

شرح برنامه:

زمان حرکت: ده دقیقه پس از وقت اذان صبح روز چهارشنبه تاریخ 16/05/1392 می باشد افراد داوطلب در محله زندگی خود سوار مینی بوس دانشگاه می شوند که اولین نفر آن محمدعلی خزایی از میدان آزادگان به شماره تلفن  09188573123 می باشد. مضافاٌ اینکه تهیه توشه راه سفر وتجهیزات کوهنوردی (کوله پشتی،کیسه خواب،چادر ،زیرانداز بادگیر و. . .)بر عهده شرکت کننده می باشد.

 

۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۱۵:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید