اخبار

دکتر پاسدار : روزه با استراحت دادن به دستگاه گوارش می تواند به سلامتی بدن کمک شایانی بنماید.

دکتر پاسدار : روزه با استراحت دادن به دستگاه گوارش می تواند به سلامتی بدن کمک شایانی بنماید.
روزه داری صحیح که با کاهش مصرف غذا همراه است ثمراتی چون کم شدن چربی های ذخیره ، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

روزه فرمان الهی و تمرینی برای زندگی سالم و با معنویت است. بنابر این برای کسب فیض بیشتر از این ماه مبارک رعایت یک برنامه غذایی متعادل و صحیح، لازم و ضروری است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی ضمن اعلام این مطلب گفت :عمل به توصیه های تغذیه ای کمک می کند تا علاوه بر سود جستن از بهره های معنی این ماه از سلامت جسمی حاصل از انجام این فریضه دینی نیز بهره مند گردیم از این رو تغذیه صحیح در ماه رمضان از اهمیت بسیرای برخوردار است.

دکتر یحیی پاسدار با اشاره به این که یک روزه دار در طول روز با کمبود آب و املاح مواجه می شود گفت :بنابراین باید درهنام افطار به نحو شایسته ای این کمبودها جبران شوند.

رییس دانشکده بهداشت ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، در مورد آثار روزه داری گفت :روزه داری می تواند به تغذیه مناسب کمک شایانی نماید. بدن انسان برای حفظ سلامتی خود، همواره مقداری از چربی مواد غذایی را در نقاط مختلف ذخیره می کند. به مرور زمان چربی های ذخیره شده تغییر رنگ داده روزه داری حتی در افراد لاغر یا با وزن طبیعی ، به بدن فرصتی می دهد تا این چربی های را از ذخایر آن آزاد کرده و مصرف نماید و پس از پایان روزه داری به جای آن چربی های تازه و مناسب تری را جایگزین نماید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ذکر این نکته که تحقیقات فراوانی در 30 سال اخیر درباره آثار روزه برجسم صورت گرفته گفت : این تحقیقات ثابت کرده است روزه داری صحیح که با کاهش مصرف غذا همراه است ثمراتی چون کم شدن چربی های ذخیره ، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

این محقق دانشگاهی گفت :غذا خوردن سبب می شود خون فراوانی به دستگاه گوارش سرازیر شود که روزه با استراحت دادن به دستگاه گوارش و فرستادن خون کافی به سراسر بدن ، بالاخص به سیستم اعصاب می تواند به سلامتی بدن کمک شایانی بنماید.

۱۸ تیر ۱۳۹۲ ۱۵:۰۰

نظرات بینندگان

ستاره حیدری
۱۳۹۴/۰۶/۲۰
5
0
0

عالی بود.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید