اخبار

موارد ابتلا به تب مالت در استان نسبت به سالهای قبل کاهش داشته است.

موارد ابتلا به تب مالت در استان نسبت به سالهای قبل کاهش داشته است.
دکتر بیگلری : در طی چندسال گذشته در غرب کشور با موارد بیش از میانگین بروز کشوری بیماری تب مالت مواجه بوده ایم و امسال نیز این اتفاق رخ داده و این مرکز به عنوان بحران به موضوع نگاه نمی کند.

در طی چندسال گذشته در غرب کشور با موارد بیش از میانگین بروز کشوری بیماری تب مالت مواجه بوده ایم و امسال نیز این اتفاق رخ داده و این مرکز به عنوان بحران به موضوع نگاه نمی کند.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان ضمن اعلام این مطلب گفت : میزان بروز تب مالت در استان های غربی به واسطه اینکه قطب دامپروری کشور محسوب می شوند و میزان تماس افراد به واسطه شغلی همچون دامدار ، چوپان ، کشاورز و عشایر و... بیشتر است از میزان کشوری ابتلا بالاتر است.

دکتر حسین بیگلری افزود : خوشبختانه طی اقدامات آموزشی و کنترلی و پیشگیری خوب ، موارد ابتلا نسبت به سالهای قبل کاهش داشته است.

دکتر بیگلری عنوان کرد که میزان ابتلا به تب مالت در استانهای همجوار همچون کردستان ، همدان و لرستان نه تنها بیشتر از میانگین کشوری است بلکه از میزان ابتلا در استان کرمانشاه نیز بیشتر است ،  

وی رکن عمده پیشگیری از این بیماری را کنترل در دام دانست و افزود : نقش دامپزشکی در این میان بسیار مهم است و از طریق اقداماتی چون واکسیناسیون به موقع و امحای دامهای آلوده می توان از سرایت این بیماری به انسانها جلوگیری کرد.

وی ضمن تقدیر از دامپزشکی استان و همکاری تنگاتنگ در کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام گفت : ما با تعامل و همکاری سازنده برای کنترل این بیماری تلاش می کنیم.

۲۴ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید