اخبار

بسیاری از مردم نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت نمی کنند.

بسیاری از مردم نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت نمی کنند.
اگر هرکدام از ما به عنوان یک شهروند ، حافظ و دوستدار محیط زیست باشیم و در قبال این روند تخریبی احساس مسئولیت کنیم شاید بتوان در آینده ای نزدیک از افزایش غلظت این آلاینده ها کاست.

بسیاری از مردم نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت نمی کنند.

متخصص محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم با تخریب محیط زیست ، زندگی و آینده خود را به خطر می اندازندافزود : بسیاری از ما با پخش آلاینده هایی همچون زباله های فساد پذیر ، زباله های تجزیه ناپذیر ، آلاینده های گازی صنعتی و نیز خودرویی ، آلاینده های مایعی از طریق فاضلاب های صنعتی ، شهری و کشاورزی موجب ایجاد انواع تهدیدها از جمله بیماری هایی نظیر سرطان و سایر بیماری های صعب العلاج و نیز جهش های ژنتیکی شده و سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازیم.

دکتر پرویز محمدی نظارت مردم را برای جلوگیری از انتشار این آلاینده ها مهم ارزیابی نمود و گفت : اگر هرکدام از ما به عنوان یک شهروند ، حافظ و دوستدار محیط زیست باشیم و در قبال این آلاینده ها احساس مسئولیت کنیم شاید بتوان در آینده ای نزدیک از افزایش غلظت این آلاینده ها کاست.

محمدی شهروندان را به استفاده از وسایط نقلیه عمومی ، برای جلوگیری از انتشار منوکسید کربن که حاصل سوخت خودروهاست و نیز با کاهش مصرف سوخت باعث کاهش آلاینده های مربوطه می شود ، فراخواند.

وی ادامه روند تخریب محیط زیست را فاجعه بار توصیف نمود و گفت : این روند سه عنصر خاک ، آب و هوا را به عنوان سه عنصر اصلی زندگی بشر را از دسترس و استفاده آیندگان خارج می نماید و دیگر نه خاکی برای کشاورزی سالم وجود خواهد داشت ، نه هوایی پاک برای تنفس و نه آبی سالم برای شرب و مصارف انسانی دیگر.

دکتر محمدی تاکید کرد که مردم باید دست به دست همدیگر دهند تا از این سه عنصر اصلی محافظت کنند و با جلوگیری از پخش آلاینده های مختلف ، محیط زیست پاکی را برای خود و آیندگان مهیا سازند.

 

۶ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید