اخبار

مدلل : یک سوم هزینه درمان بیماران قلبی را به آموزش و تحقیقات پیشگیری اختصاص دهید.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت ماهیدشت از مسئولین خواست تا شرکتهای تولید کننده مواد غذایی را موظف به استفاده از روغن نباتی بدون ترانس در محصولات غذایی خود کنند.
 
 




مدیر عامل شرکت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه، گفت: ایزومر ترانس روغن جامد نازگل را از 35 به صفر رساندیم.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، محمد جواد مدلل طی سخنانی در مراسم روز جهانی غذا که امروز (25 مهر) در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ایزومری ترانس در روغن جامد نازگل ابتدا عددی در حدود 35 بود که با بکار گیری تکنولوژی جدید و انجام تحقیقات مختلف در این زمینه، این مقدار را به صفر رساندیم.

 مدلل در ادامه خاطر نشان ساخت: شرکت نازگل از همان ابتدای فعالیت خود از سال 1378 تمرکز خود را بر ایمنی و سلامت مواد غذایی گذاشت و همواره اعلام می کرد که مصرف روغن نباتی جامد برای سلامت انسان مضر است، لذا ایزومری ترانس روغن نباتی را به صفر رساند؛ میزان کاهشی که تا کنون بسیاری از کشورها قادر به انجام آن نبوده اند.

 وی پیامدهای مثبت بهداشتی استفاده از روغن نباتی با ایزومری ترانس پایین را در 10 سال آینده عنوان کرد.

 مدلل تاکید کرد: سالانه انسانهای زیادی بر اثر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند و دولت برای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی هزینه های زیادی را متحمل می شود، تصور می کنم اگر تنها یک سوم هزینه هایی که به درمان بیماران قلبی اختصاص داده می شود به توسعه تحقیقات و تکنولوژی برای کاهش مواد مضر روغنها اختصاص داده شود، آمار مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی بشدت افت خواهد کرد.

 وی در پایان سخنان خود از مسئولین خواست تا شرکتهای تولید کننده مواد غذایی را موظف به استفاده از روغن نباتی بدون ترانس در محصولات غذایی خود کنند.

۲۵ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید