اخبار

وزیر بهداشت: انشاء الله با حفظ آرمانها و اصولی که به آن معتقد هستیم پیش برویم

وزیر بهداشت: انشاء الله با حفظ آرمانها و اصولی که به آن معتقد هستیم پیش برویم
دکتر هاشمی در جمع دانشگاهیان گفت انشاءا... با حفظ آرمانها و اصولی که به آن معتقدیم پیش برویم و در بحث سلامت با جدیت تلاش کنیم در ای راه توجه به اورژانس ها را بسیار مهم و ارزشمند بدانیم

دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، امروز صبح بعد از افتتاح دو مرکز اورژانس بیمارستانی  و کلاسهای در س دانشکده پزشکی در جمع دانشگاهیان حاضر شد و به اتفاق 24 خرداد و انتخاب حجت الاسلام روحانی بعنوان رئیس جمهور که  با شعار عدالت گرایی ، عقلانیت  و دولت تدبیر و امید، موفق شد اشاره کرد  و افزود: انشاء الله با حفظ آرمانها و اصولی که به آن معتقد هستیم پیش برویم .

دکتر هاشمی به شرایط اقتصادی ، وضعیت دارو ،تأمین یارانه ها و عدم افزایش هزینه حامل های انرژی اشاره و به  افق های گسترده ای که در بحث صنعت ، کشاورزی و ترخیص کالاها در بنادر و همچنین کم رنگ شدن تحریم ها پیش آمده پرداخت .و افزود   اروپائیان در نیویورک در صف ملاقات با ریاست جمهوری  و اعضای هیأت دیپلماسی ایران قرار گرفتندکه ناشی از عزتمندی نظام و درایت رئیس جمهور بود .

ایشان اضافه کرد: البته نمی شود گرفتاری هایی که از سوی غرب بعد از انقلاب ایجاد شده است را بزودی حل کرد .

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنانش هدف دولت را  تأمین معیشت مردم  و دولت را نه قیم بلکه خدمتگذار ملت معرفی کردندکه تابع خواسته های  بحق مردم  و مجری قوانین دانست.

  وزیر بهداشت اشاره کرد: تدبیر و عقلانیت باید در کنار منافع ملی قرار گیرد و به سود مردم باشد انشاء الله در نبرد  دیپلماتیک ما و غرب موفق شویم . و در مسیری قرار بگیریم که جلوی تحریم ها گرفته شود.

ایشان در ادامه به تجارب آقای ظریف اشاره کرد و گفت: آقای ظریف اکنون در خدمت دیپلماتیک دولت برای کاهش تحریم ها اقداماتی انجام داده اند که حاصل سالها حضور و تجربه در مقاطع مختلف وزارت خارجه است.

دکتر هاشمی آینده ایران را بسیار روشن دانست و گفت : ما با عقلانیت  و تدبیر 1200 میلیارد  ریال برای بیمه ها تأمین کرده ایم ، سیستم توزیع نامناسب قبلی به سیستمی تبدیل شد که بیمه ها پول در اختیار داشته باشند  و ارتباط  مالی بیمار و پزشک کاهش پیدا کند و سیاست اخذ تصمیمات دارویی توسط شورای  خواهد بود که امنیت در تهیه و توزیع دارو را تأمین می کند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: قصد داریم دانشگاه ها با تصمیمات هیأت امناء مستقل باشند و همه موارد را خود انجام دهند که در این صورت بخش های خصوصی و خیریه ها می توانند به کمک دولت بیایند و خدمات دولت را ارتقاء دهند.

ایشان  افزود: این اقدام باعث  افزایش اعتبار بیمارستانها ، ارتقاء تجهیزات ، افزایش روحیه کارکنان و در نهایت کسب رضایت مخاطبان می شود و کیفیت خدمات را بالا می برد.

دکتر هاشمی گفت: در بخش ستادی کمتر از 19% اعتبار گرفته ایم و در بخش جاری نیز مبلغ چشمگیر نیست ، در بخش عمرانی تا کنون 6% اختصاص بودجه داشته ایم که باید صبور باشیم ، انشاء الله در سالهای آینده  با افزایش میزان بودجه و اعتبارات وضعیت  بخش سلامت بهتر خواهد شد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما باید شکل مدیریت را تغییر دهیم و توجه کنیم کجا می شود بهتر بهره وری را بالا برد. وی دانشگاه  کرمانشاه را یکی از دانشگاه های امید بخش دانست و افزود: دانشگاه هابایستی تقویت کننده باشند و به محرومیت استانها توجه کنند.

دکتر هاشمی در خصوص کاهش مدت زمان طرحپزشکان گفت: این کار اجازه می دهد نیاز مناطق محروم تأمین و طرح اجباری برداشته شود.  این امر بسیار مهم بوده و انشاء الله با تصمیمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی  طی 5 تا 10 سال آینده مسئله حل خواهد شد.

دکتر هاشمی در این مراسم گفت: اگر ما بتوانیم تعرفه بیمارستانهای دولتی را تقویت کنیم کیفیت خدمات بالاتر می رود . ما باید طرحی پیوسته داشته باشیم و به فکر ساخت ، افزایش  تهیه پرسنل و تجهیزات بوده و اصولی عمل کنیم .

ایشان سازمان مدیریت را بعنوان مغز اصلی پذیرش هزینه ها دانست و افزود: این سازمان باید در طرح ها دخالت مستقیم داشته باشد. هزینه هایی که روی دست رؤسا گذاشته شده است که نه سازمان مدیریت پذیرفته و نه دولت .

وی در پایان گفت: امیدواریم نمایندگان یارانه ها را برای بخشی از دهک ها حذف کنند و به بخش سلامت و بیمه بیکاری اختصاص دهند چرا که تأمین دارو توسط بسیاری از خانواده ها ممکن نیست و نان آور خانواده می تواند نان را به خانه نبرد ولی نمی تواند دارو  را به خانه نبرد .

دکتر هاشمی اشاره داشت : با عنایت به اینکه همیشه 7درصد از مردم ما زیر خط فقرند  هستنمد و برنامه های  مناسب بیمه ای وجود ندارد  و این امر تهدید کننده سلامت جامعه است اقدام مجلس  در حذف یلرانه برخی دهک ها راضروری دانستند.

 

 

۱۱ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید