اخبار

آیت الله عبدالجلیل جلیلی از علمای بنام کرمانشاه دارفانی را وداع گفت

آیت الله عبدالجلیل جلیلی از علمای بنام کرمانشاه دارفانی را وداع گفت
آیت الله حاج شیخ عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی در سال 1302 شمسی در کرمانشاه متولد شد و صبح امروز در سن 90 سالگی چشم از جهان فرو بست.

اعضای هیات علمی ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درگذشت این عالم ربانی و وارع شایسته را تسلیت گفتند.

پیکر مطهر این عالم ربانی پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم استان کرمانشاه و روحانیون حوزه های علمیه کشور از مسجد آیت الله بروجردی تا حسینیه جلیلی کرمانشاه تشییع خواهد شد.
آیت الله ˈمصطفی علماˈ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر پیکر آیت الله جلیلی نماز میت اقامه خواهند کرد افزود: پیکر این روحانی جلیل القدر در حسینیه جلیلی به خاک سپرده می شود.
آیت الله حاج شیخ عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی فرزند حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدل الهادی جلیلی در سال 1302شمسی در کرمانشاه متولد شد و صبح امروز (سه شنبه هفتم آبان) در سن 90 سالگی چشم از جهان فرو بست.
آیت الله جلیلی پس از اخذ لیسانس حقوق از دانشگاه تهران، علوم قدیمه را در قم شروع کرد و ادبیات و سطوح عالی را نزد اساتید بزرگ حوزه چون آیت الله میرزا محمد مجاهدی تبریزی و آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی به پایان رساند.
وی در فقه، در درس آیت الله العظمی حاج سید حسین طباطبایی بروجردی و در اصول، در درس امام خمینی (ره) حدود 10 سال حاضر شد و سپس برای تکمیل تحصیلات و استفاده از اساتید بزرگ نجف به عراق عزیمت کرد.
وی حدود شش سال در بحث فقه آیت الله شیخ حسین حلّی و بحث اصول آیت الله میرزا باقر زنجانی و آیت الله میرزا حسین بروجردی حاضر شد و از طرف علما و اساتید بزرگ نجف به اخذ جواز اجتهاد نایل آمد.
آیت الله جلیلی به امر مرجع تقلید وقت، آیت الله العظمی بروجردی، به سرپرستی حوزه علمیه کرمانشاه منصوب و مدت 25 سال با اداره امور طلاب و تدریس آنان زحمات زیادی را متحمل شد.
حاشیه استدلالی بر عروه الوثقی به نام تعلیقه القصوی در دو جلد، قضا و شهادت، رساله ای در صلوه مسافر، رساله ای در منجزات مریض از تالیفات این روحانی برجسته کرمانشاهی است.
مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: کهولت سن عامل فوت این عالم ربانی بوده است.
ˈعباس سروریˈ با بیان اینکه فعلا زمان تشییع پیکر و چگونگی برگزاری آیین ختم این عالم بنام مشخص نشده است، گفت: به محض انجام برنامه ریزی لازم، طی امروز و فردا در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
آیت الله حاج شیخ عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی در سال 1302 شمسی در کرمانشاه متولد شد و صبح امروز در سن 90 سالگی چشم از جهان فرو بست.
وی از دوستان دوران جوانی امام موسی صدر بود.

۸ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید