اخبار

طغیان فلج اطفال در سوریه

طغیان فلج اطفال در سوریه
سازمان بهداشت جهانی خطر انتشار بین المللی ویروس در سطح منطقه را بالا ارزیابی نموده است،

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تا تاریخ 11 نوامبر 2013 تعداد13 مورد تأیید شده ویروس وحشی فلج اطفال از نوع تیپ 1 در کشور سوریه گزارش شده است . بررسی های توالی ژنتیک نشان می دهد که ویروسهای جدا شده از نمونه ها ارتباط نزدیک با ویروس هایی که از نمونه های فاضلاب کشور مصر در دسامبر 2012 کشف گردید ارتباط نزدیک داشته و به نوبه خود با ویروس های وحشی پولیو گردش یافته در پاکستان نیز ارتباط تنگاتنگ دارد.
این سازمان همچنین اعلام کرده است نمونه هایی از این ویروس های وحشی نیز در نمونه های فاضلاب تهیه شده در رژیم صهیونیستی، کرانه غربی و نوار غزه که از فوریه 2013 شناسایی گردیده است ارتباط نزدیک دارد.

آخرین مورد ویروس وحشی کشف شده در کشور سوریه از سال 1299  بوده و تا قبل از این طغیان عاری از پولیو بوده است ولی بدنبال مناقشات و تعارضات اخیرپوشش واکسیناسیون در این کشور از 91% در سال 2010 به 68% در سال 2012 کاهش یافته است.

از تاریخ 24 اکتبر 2013 بسیج واکسیناسیون برای ایمن سازی 6/1 میلیون کودک علیه فلج اطفال، سرخک، سرخجه و اوریون در این کشور شروع و عملیات وسیعتری نیز علاوه برکشور سوریه در کشورهای همسایه شامل عراق، اردن، مصر، ترکیه، لبنان، کرانه غرب،  نوارغزه و عمان پیش بینی و ظرف روزهای آینده در حال انجام است.

سازمان بهداشت جهانی خطر انتشار بین المللی ویروس در سطح منطقه را بالا ارزیابی نموده است،  لذا با عنایت به اینکه هزاران تن از اتباع کشور سوریه در عراق و ترکیه استقرار یافته اند ضرورت دارد تقویت نظام مراقبت فلج شل حاد  ( گزارش هر مورد فلج شل حاد ناگهانی در افراد زیر 15 سال و یا مظنون به پولیو در هر سنی و حفظ پوشش مطلوب ایمن سازی در گروههای سنی هدف بویژه در مناطق و کانون های پرخطر مورد توجه همه همکاران تلاشگر نظام سلامت، اساتید، پزشکان ، کادر درمانی محترم مراکز آموزشی درمانی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی ( خصوصی ودولتی ) قرارگیرد.

۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۰۹:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید