اخبار

40 درصد جراحی‌ها را می‌توان با بی‌حسی موضعی انجام داد

امروزه به علت عوارضی که ممکن است بر اثر استفاده از داروها یا روش‌های بیهوشی برای بیمار ایجاد شود، روش‌های بی حسی موضعی (رژیونال آنستزی) از استقبال بسیار گسترده ای برخوردار شده است.
40 درصد جراحی‌ها را می‌توان با بی‌حسی موضعی انجام داد

به گفته رییس انجمن رژیونال آنستزی و درد کشور امروزه به علت عوارضی که ممکن است بر اثر استفاده از داروها یا روش‌های بیهوشی برای بیمار ایجاد شود، روش‌های بی حسی موضعی (رژیونال آنستزی) از استقبال بسیار گسترده ای برخوردار شده است.

به گزارش سلامتیران، دکتر فرناد ایمانی با بیان اینکه در ایران از روش‌های بی حسی موضعی بسیار کم استفاده می‌شود، یکی از اهداف انجمن رژیونال آنستزی و درد را گسترش استفاده از این روش ها به جای بیهوشی عنوان کرد و افزود: طی این روش‌ها در عضو مورد نظر جراحی، بی حسی ایجاد می شود تا جراح بتواند جراحی خود را بدون نیاز به بیهوشی عمومی انجام دهد.وی ادامه داد: در این روش بیمار هنگام عمل کاملا بیدار است و پس از عمل به راحتی و به سرعت می تواند مرخصی شود، ضمن آنکه استفاده از این روش موجب کاهش هزینه درمانی و هزینه بیمارستان نیز می شود. رییس انجمن بی حسی موضعی و درد کشور با بیان اینکه انجام روش‌های بی حسی موضعی تا حد زیادی بستگی به تجربه متخصص بیهوشی، اطلاع و آگاهی از مطالب و موضوعات عملی و نیز بسیتگی به شرایط اتاق عمل ، بیمار و نوع عمل جراحی دارد ، تاکید کرد: در بعضی از رشته های جراحی مانند جراحی اعصاب و جراحی داخل مغز به ندرت از این روش استفاده می شود اما در جراحی ارتوپدی که در اندام ها صورت می گیرد و نیز در رشته زنان و زایمان استفاده از روش های بی حسی موضعی شیوع بسیار بالایی دارد. ایمانی ادامه داد: درصد شیوع استفاده از روش‌های بی حسی موضعی در جراحی ، بستگی به عمل و شرایط بیمار دارد اما معمولا براساس رشته مورد نظر در 20 تا 40 درصد اعمال جراحی می توان به راحتی از این روش ها استفاده کرد.
۲ آبان ۱۳۸۸ ۰۹:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید