اخبار

گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه

گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه
معاون فناوری و تحقیقات دانشگاه : نگاه معاونت تحقیقات نگاه به تحقیقات بالینی است.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه امروز یکشنبه در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی  با حضور استاندار کرمانشاه ،  رئیس دانشگاه ، معاونین و جمعی از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران برگزار شد،

دکتر نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک ماه ربیع الاول ، به گزارشی ، درخصوص دستاوردهای دانشگاه اشاره کرد و گفت : با وجود مشکلات مالی که وجود داشت دانشگاه به موفقیت های خوبی دست پیدا کرد.

از جمله کسب رتبه سوم در بین دانشگاه های  هم تیپ  و در زمانی که همه دانشگاه ها با هم رقابت دارند کسب رتبه سوم  علی رغم مشکلات پیش رو  رتبه ی خوبی است .

وی به بحث افزایش تعداد  مقالات اعضای هیئت علمی که امسال بسیار چشمگیر بود پرداخت و گفت : افزایش تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی ،در برون داد پژوهشی مهم است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه راه اندازی دانشگاه بین الملل و موفقیتهای بسیاری که با  تلاش همه دانشگاه به آن دست یافته را جای تقدیر دانست و گفت :  این همه ی پتانسیل دانشگاه نیست و اگر ورود اعضای محترم هیئت علمی به تولید مقاله و تلاش برای تبدیل به فناوری  بیش از گذشته باشد ، این پتانسیل ها نمود  بیشتری پیدا می کند.

وی گفت : هنوز همه ی اعضای هیئت علمی ما در تولید علم به طور فعال و همه جانبه مشارکت ندارند، به طوری که بیش از 80 درصد مقالات توسط 20% اعضای هیئت علمی تولید می شود و هنوز ما از همه ی امکانات پژوهشی دانشگاه نهایت استفاده را نکردیم و توان بسیار بیشتری وجود دارد که از تجهیزات و امکانات استفاده کنیم.

وی گفت : هنوز خیلی از ظرفیت های صنفی استان کماکان مغفول باقی مانده ، خیلی از پژوهش های ما  در راستای نیازهای استان نیست و منجر به تولید دانش می شود ولی دانشی نیست که به کار نیازهای استان و دانشگاه بیاید و این امر نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

دکتر نجفی با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید علوم در دانشگاه ما بسیار بالاتر از آن است که وجود دارد افزود :همگرایی و همکاری بیشتر می تواند منجر به تولید علم بیشتر شود مخصوصاً در حیطه های بالینی که نگاه معاونت تحقیقات وزارتخانه نگاه به تحقیقات بالینی است.

در هرکشوری و دانشگاهی به موازات افزایش تولید هم مشکلاتی به وجود می آید. در کنار افزایش علم رعایت اخلاق پژوهشی خیلی مهم است و مسائل اخلاقی را با نگاه تیزبینانه تری نگاه کنیم که در این زمینه آسیبی نبینیم و امیدوارم دانشگاه ما همانطور که در بحث پژوهشی رشد بسیاری داشته در بحث اخلاق پژوهشی هم رشد کند چیزی که ما به آن نیاز داریم.

 

۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۴:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید