اخبار

مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی فرهنگی ورزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان

حضور امام جمعه کرمانشاه و معاون سیاسی امنیتی استانداری و قهرمانان ملی استان در مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی فرهنگی ورزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان

با حضور امام جمعه کرمانشاه و معاون سیاسی امنیتی استانداری و قهرمانان ملی استان ، مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی فرهنگی ورزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد . به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی این مراسم یکشنبه17/8/88 با حضور حضرت آیت اله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، حجت اله دمیاد معاون سیاسی امنیتی استاندار ،روسا و معاونین دانشگاهها و مراکز آموزش و مراکز آموزش عالی استان ،کورش باقری قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک و خانم هلن سپاهی عضو تیم ملی کاراته و بانوی برگزیده سال 88 ، در سال اجتماعات زنده یاد نوروز نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد .

بر پایه همین گزارش که در بخش های مختلف شبکه استانی نیز پخش شد . دکتر حمید رضا اختری معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی که میزبان این مسابقات بود ضمن خیر مقدم و ابراز تشکر از حضور قهرمانان و شخصیت های مذهبی و سیاسی استان و نیز روسا و معاونین دانشگاهها و سایر مسئولین و پیشکسوتان ورزشی گفت: ابتدا تصیم به برگزاری جشنواره ورزشی گرفته شد و آنچه که در این جشنواره برای ما اهمیت داشت بیش از برتری و مدال آوری تاثیر فرهنگی آن بود .

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش گفت : ورزش منتج به تقویت قوت در انسان خواهد شد و فرد ورزشکار تفاوت هایی با دیگران پیدا می کند یعنی دارای یک بنیه اضافی و فعالیت های خاص می شود . اما آیا این بنیه اضافی را چه کسی فرماندهی می کند . خواسته های معقول یا خواسته نامعقول مانند خشم ،خودنمایی و جلب توجه. ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت : ورزش وقتی می تواند به هدف واقعی خود در یک فرد برسد که ثمره انسانی بدهد یعنی باعث تقویت انسانیت یک فرد شود . لذا انگیزه در ورزش بسیار مهم است و سالم ترین و بهترین نوع انگیزه در رقابت سالم ایجاد می شود . بنابراین وظیفه خود دانستیم که فضای مناسبی برای این نوع رقابت ایجاد کنیم . و برای اینکه این فضا را هر چه بیشتر لطیف و معنوی کنیم بطور همزمان مسابقات قرآنی را نیز برگزار کردیم تا در حالی که حدود 600 نفر در مسابقات ورزشی شرکت کردند بالغ بر 250 نفر نیز در مسابقات شرکت کردند (ورزشکار قرآنی یا قرآنی ورزشکار ).

در نهایت برای اینکه در این مسابقات از تمام پتانسیل موجود استفاده کنیم طبق توصیه جناب آقای دکتر نوری زاد ریاست محترم دانشگاه آن را بصورت جشنواره بین کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان برگزار کردیم .

در ادامه این مراسم از طرف دانشگاه علوم پزشکی از کورش باقری قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک و خانم هلن سپاهی عضو تیم ملی کاراته و بانوی برگزیده سال 88 تقدیر به عمل آمده که مورد استقبال دانشجویان و حاضرین قرار گرفت .

در ادامه برنامه در چندمرحله جوایز برگزیدگان مسابقات قرآنی و ورزشی توسط مسئولین و قهرمانان ملی حاضر در مراسم اهدا شد . 

پخش کلیپ های قرآنی و ورزشی –موسیقی و اجرای مرشد شاملو از دیگر بخش های این مراسم بود که در قسمت های مختلف مراسم اجرا گردید .

                                            

                                                           

۱۸ آبان ۱۳۸۸ ۱۲:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید