اخبار

هیچ مورد مرگ براثر آنفلوانزای نوع A در استان مشاهده نشده است.

هیچ مورد مرگ براثر آنفلوانزای نوع A در استان مشاهده نشده است.
معاون امور بهداشتی : از تعداد مبتلایان ، شمار اندکی در مراکز درمانی بستری گردیده و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند و درحال حاضر همگی آنان بهبود پیدا کرده اند.

از ابتدای بحث شیوع آنفلوانزای نوع Aموسوم به خوکی تاکنون 27 مورد ابتلا به این بیماری در استان تایید شده ، ولی تاکنون مورد مرگ بر اثر این بیماری وجود نداشته است.

معاون امور بهد اشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این مطلب افزود : از این تعداد ، شمار اندکی در مراکز درمانی بستری گردیده و مابقی به صورت سرپایی درمان شده و درحال حاضر همگی آنان بهبود پیدا کرده اند.

دکتر فیض اله منصوری خاطر نشان کرد: این ویروس که قدرت انتقال بالایی دارد خوشبختانه از شدت بیماری زایی کمی برخوردار است.

این متخصص بیماری های عفونی از مردم خواست همچنان با دقت توصیه های بهداشتی را رعایت کرده ، از دست دادن و روبوسی خودداری و با شستشوی مرتب دستان با آب و صابون و استفاده از دستمال جلو بینی و دهان در صورت مشاهده علایم بیماری و انداختن آن در سطل زباله در دار در مقابل ابتلا به این بیماری پیشگیری نمایند.

دکتر منصوری همچنین در مورد کمبود واکسن آنفلوانزای فصلی در استان با اشاره به اینکه این واکسن تأثیری در مورد بیماری آنفلوانزای نوع A ندارد گفت : بنا بر قول مسوولان تا هفته آینده محموله دوم واکسن وارد استان خواهد شد.

 

۱۹ آبان ۱۳۸۸ ۱۳:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید