اخبار

دومین بیمارستان صحرایی استان افتتاح شد

دومین بیمارستان صحرایی استان افتتاح شد
اداره این بیمارستان صحرایی به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه واگذار شده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه در این خصوص به خبرنگاران گفت: بیمارستان فوق دومین بیمارستان صحرایی استان پس از بیمارستان صحرایی ارتش است.
دکتر ˈعبدالرحمان پرناˈ با بیان اینکه هزینه راه اندازی و تجهیز این بیمارستان را اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تقبل کرده، افزود: اداره این بیمارستان صحرایی به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه واگذار شده است.

وی گفت: این بیمارستان دارای 45 تخت بیمارستانی در چادرهای فریم بادی، 11 کانتینر، بخش های اتاق عمل، آی.سی.یو، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است.

دکتر پرنا، مجهز بودن به اتاق رختشورخانه، ژنراتور برق، دستگاه تصفیه آب در تمام شرایط و دو کانتینر مجزا برای نگهداری تجهیزات را از دیگر امکانات جانبی این بیمارستان صحرایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص برخی تجهیزات و امکانات درمانی این بیمارستان با کمبود مواجه ایم، گفت: برای رفع این کمبودها دو میلیارد ریال بودجه نیاز است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه در ادامه از تجهیز این استان به یک فروند بالگرد امدادی 115 خبر داد و افزود: در آینده ای نزدیک این استان برای انتقال مستقیم بیماران به مراکز درمانی، صاحب یک فروند بالگرد امدادی 115 می شود.

وی تصریح کرد: طبق ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در سال جاری 24 استان کشور برای تجهیز مراکز خود به بالگرد امدادی 115، قرارداد منعقد کنند.

این مسوول با بیان اینکه کرمانشاه نیز یکی از این استان هاست، گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه تا پایان سال جاری قراردارد خرید نخستین بالگرد امدادی 115 استان را با هوانیروز منعقد خواهد کرد.

پرنا افزود: این بالگرد مجهز به امکانات درمانی قادر است دو بیمار را بصورت همزمان به مراکز درمانی کرمانشاه و دیگر استان های همجوار انتقال دهد.

وی با بیان اینکه محل پد (نشست و برخواست) این بالگرد امدادی در تمامی بیمارستان های کرمانشاه و شهرستان های تابعه مشخص شده است، تصریح کرد: مشکلی از بابت فرود این بالگرد در مراکز درمانی کرمانشاه بخصوص دو مرکز آیت الله طالقانی و امام رضا (ع) وجود ندارد.

پرنا ادامه داد: در دیگر شهرستان های استان از جمله شهرهای قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، پاوه، کنگاور، سنقر و هرسین نیز محل پد این بالگرد مشخص شده است.

۷ خرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید