اخبار

افطار رابا یک نوشیدنی گرم مانند آب ، چای کم رنگ و شیر گرم آغاز کنید

افطار رابا یک نوشیدنی گرم مانند آب ، چای کم رنگ و شیر گرم آغاز کنید
سحری باید مانند یک ناهار یا صبحانه کامل یاشد و در آن از خوردن قندهای ساده مانند شیرینی ها ، زولبیا و بامیه و نوشابه ها خودداری شود .

روزه داری صحیح که همراه با کاهش مصرف غذا همراه است ثمراتی چون کم شدن چربی ها ی ذخیره ، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد

نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی با اعلام این مطلب گفت :  در افرادی که اضافه وزن دارند در ماه مبارک رمضان در مجموع نسبت به ماههای دیگر باید 20 درصد کمتر غذا مصرف شود .

    وی یاددآور شد افطار رابا یک  نوشیدنی  گرم مانند آب  ، چای کم رنگ و شیر گرم  اغاز کنید و برای تنظیم قند خون در وعده افطار از 3 تا 5 عدد خرما استفاده کنید .خرما منبع خوبی از قند ، پتاسیم و فیبر است .    

حیدری افزود : از مصرف انواع شیرینی ها مثل زولبیا و بامیه خوداری کنید این نوع شیرینی ها علاوه براینکه فاقد مواد مغذی هستند در روغنهای نامناسب نیز سرخ می شوند ،  مصرف آب زیاد به هنگام صرف  افطار سبب اختلال در هضم مواد غذایی می شود بهتر است  8 لیوان آب  مورد  نیاز بدن به صورت تدریجی بین  وعده افطار تا سحر مصرف شود .

وی تاکید کرد : مصرف سحری مناسب و متعادل برای همه روزه داران بخصوص نوجوانان در حال رشد ضروری است .   از نوشیدن چای پررنگ در وعده سحری اجتناب کنید چون چای باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمک های معدنی  که در طول روز به آنها نیاز دارید ، میشود .    از مصرف تنقلات در فاصله افطار تا سحر پرهیز شود این قبیل مواد دیر هضم هستند و سبب می شوند که به هنگام سحر به دلیل پری معده ، میل به غذا کاهش پیدا می کند .

  وی در خاتمه گفت پس از صرف وعده های افطار  ،  شام و  سحری ،  بسته به نوع غذایی که میل میشود ،  حدود یک ساعت حتما بیدار باشید تا مشکلی در هضم غذا ایجاد   نشود  .

۱۷ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید