اخبار

حضرت آیت الله نجومی عاشقانه به وصال دوست رسید.

مراسم تشیع ایشان فردا سه شنبه از درب مدرسه علمیه نواب کرمانشاه برگزار می گردد.

درگذشت حضرت آیت الله سید مرتضی نجومی از علمای کرمانشاه

حضرت آیت الله سید مرتضی نجومی از علمای نام آور کرمانشاه به دیار حق شتافت.


حضرت آیت الله نجومی از علمای کرمانشاه به دیار حق شتافت. مراسم تشیع ایشان فردا سه شنبه از درب مدرسه علمیه نواب کرمانشاه برگزار می گردد.

حضرت آیت الله استاد حاج سید مرتضی نجومی فرزند مرحوم آیت الله آقا سید محمد جواد نجومی در ۲۳ جمادی الثانی ۱۳۴۶ مصادف با 26 بهمن  ۱۳۰۷ در کرمانشاه متولد شدند.

در سال ۱۳۱۴ شمسی در دبستان هدایت کرمانشاه به تحصیل پرداخته و تا کلاس ششم همانجا بوده سپس در سال ۱۳۲۱ و ۱۳۲۲ دوران اول و دوم دبیرستان را نیز گذرانده و ضمن رها کردن تحصیل در مدارس دولتی به تحصیل دروس حوزوی پرداخت .

 

در زمانی که هیچ مدرسه علوم دینی و هیچ طلبه‌ای در کرمانشاه نبود ایشان تحصیل علوم حوزوی را نزد پدرشان و دیگر اساتید شهرآغاز نمودند تا اینکه پس از گذشت چند ماهی از این جریان علمای کرمانشاه به امر حضرت آیت الله آقا سید ابوالحسن اصفهانی حوزهٔ علمیه را در کرمانشاه پایه گذاری نموده و در مسجد حاج شهباز خان اولین مدرسه علوم دینی تشکیل شد .

 

ایشان  در محضر اساتیدی چون آقا میرزا ابراهیم پور معتمد ، حاج سید محمود معصومی لاری و حاج شیخ حسن حاج آخوند به تحصیل علوم دینی پایه پرداخته تا اینکه به جهت گذراندان دروس حوزوی و بهره جستن از محضر اساتید بزرگ شیعه دست به مهاجرت به عتبات عالیات عراق «کربلا و نجف» زدند که در کتاب کیمیای سعادت تحت عنوان تعبیر رویا و عزیمت به کوی دوست از این اقدام یاد کرده‌اند .

 

آیت الله نجومی در بیان دلیل عزیمت به عراق (شهر نجف اشرف) برای ادامه تحصیل در کتاب کیمیای هستی چنین نوشته‌اند که: «رفت و آمد علاقمندان و همشهریان را به منزل والد و معاشر بیش از اندازه را بلائی برای ادامه تحصیل دیدم لذا تصمیم به عزیمت به عتبات مقدسه و انتقال به حوزه نجف اشرف گرفتم» ایشان در سال ۱۳۶۹ هجری قمری به شهر نجف اشرف رفته و در مدارس ذیل به تحصیل دروس حوزوی پرداخت و به درجه اجتهاد نائل آمد.

 

در کوران درگیریهای انقلاب در ۹ مهر ماه ۵۷ داماد استاد به نام شهید صادق صابون پز در درگیری با عوامل رژیم شاه به شهادت رسید و بعنوان اولین شهید انقلاب اسلامی در کرمانشاه تقدیم به امام و انقلاب شد . آثار و تالیفات :در آثار به ثبت رسیده از ایشان می‌توان به مجموعه عکسی از آثار خطی ایشان ، چند رساله ارزشمند با عناوینی چون رساله بعد معنوی هنر خط ، رساله التصویر و التمثیل ، رساله الغناء ، رساله النجاسه الخمر ، تفسیر سورهٔ مومن ، و رساله‌ای در تعظیم شعائر اسلامی اشاره نمود

۲۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۲:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید