اخبار

نوزادانی که باشیر مادر تغذیه می شوند برخلاف نوزادانی که شیر خشک می خورند دارای چاقی یا لاغری مفرط نیستند

نوزادانی که باشیر مادر تغذیه می شوند برخلاف نوزادانی که شیر خشک می خورند دارای چاقی یا لاغری مفرط نیستند
دکتر عالی پور : تغذیه نوزاد با شیر مادر بلافاصله پس از تولد، نقش مهمی در تامین سلامت نوزادان دارد.
یک فوق تخصص بیماری های نوزادان گفت: مواد مغذی موجود در شیر مادر آنقدر فراوان است که برای رشد نوزاد تا دو سالگی کافی است.

دکتر ˈعلی اصغر عالی پورˈافزود: نوزاد می تواند بدون دریافت هیچگونه غذای کمکی و تنها با خوردن شیر مادر تا دو سالگی به رشد خود ادامه دهد، هر چند توصیه می شود مادران از شش ماهگی به بعد خوراندن غذای کمکی در کنار شیر مادر را به نوزادان خود آغاز کنند.
وی با بیان اینکه نوزادانی که از شیر مادر استفاده می کنند از روابط عاطفی بسیار قوی تری در طول زندگی خود برخوردار هستند، گفت: به دلیل هماهنگی کامل محتویات شیر مادر با بدن نوزاد، امکان بروز ناسازگاری در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می کنند نسبت به نوزادان مورد تغذیه با شیر خشک بسیار کمتر است.
دکتر عالی پور ادامه داد: همچنین در این نوزادان امکان بروز انواع آلرژی و حساسیت، سوختگی های داخل پا و آسم در مقایسه با نوزادانی که از شیر خشک استفاده می کنند بشدت کاهش می یابد.
این پزشک کرمانشاهی با اشاره به رشد موزون و متعادل نوزادان مورد تغذیه با شیر مادر، اظهار داشت: این نوزادان برخلاف نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند دارای چاقی یا لاغری مفرط نیستند.
وی امکان بروز بیماری های اسهالی در این نوزادان را بسیار کمتر از دیگر نوزادان عنوان و تصریح کرد: شیر مادر به غیر از ویتامین D تمامی مواد مغذی را داراست و یک غذای بسیار کامل برای نوزاد است هر چند توصیه می شود والدین از روز چهاردهم پس از تولد به بعد، خوراندن مکمل مولتی ویتامین را در نوزادان خود آغاز کنند.
عالی پور ادامه داد: آغوز یا همان شیری که در هفته اول تولد نوزاد از پستان مادر ترشح می شود سرشار از مواد مغذی و ایمنی زاست و به همین دلیل امروزه در بیمارستان ها بلافاصله پس از تولد تغذیه نوزاد با شیر مادر آغاز می شود.
وی گفت: تغذیه نوزاد با شیر مادر بلافاصله پس از تولد، نقش مهمی در تامین سلامت نوزادان دارد.
۱۲ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید