اخبار

آغوز سرشار از عوامل ایمنی بخش است و اولین واکسن نوزاد محسوب می شود

آغوز سرشار از عوامل ایمنی بخش است و اولین واکسن نوزاد محسوب می شود
شروع بموقع تغذیه باشیرمادر برای مادر و نوزاد مزایای بسیاری دارداز جملهآغوز یا کلستروم برای نوزاد بسیار مغذی است . نیاز نوزاد در این هنگام خیلی کم است و قطرات کم آغوز نیز برای او کافی است.

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص شیر مادر گفت : شروع بموقع تغذیه باشیرمادر برای مادر و نوزاد مزایای بسیاری دارداز جملهآغوز یا کلستروم برای نوزاد بسیار مغذی است . نیاز نوزاد در این هنگام خیلی کم است و قطرات کم آغوز نیز برای او کافی است.

جمشیدپور گفت : آغوز سرشار از عوامل ایمنی بخش است و اولین واکسن نوزاد محسوب می شود که او را در برابر بسیاری از بیماری ها حفافت کرده و به تنظیم سیستم ایمنی در حال تکامل نوزاد نیز کمک می کند.

جمشیدپور گفن : آغوزحاوی فاکتورهای رشد است که به تکامل و عملکرد موثر روده نوزاد کمک کرده وورود میکرو ارگانیزم ها و آلرژن ها را به بدن نوزاد مشکل می سازد.

وی افزود آغوز سرشار از ویتامین A است که برای حفافت از چشم ها و کاهش عفونت ها اهمیت دارد و ازطرفی با تحریک عمل دفع، به پیشگیری از زردی نوزاد کمک می کند.  به تولید شیر کافی برای تغذیه بعدی و همچنین پیشگیری از بروز هیپوگلیسمی کمک می کند.

جمشیدپور تاکید کرد : همچنین شروع به موقع تغذیه با شیر مادر امکان تماس پوست با پوست مادر و نوزاد را فراهم می کند و گرمای مورد نیازنوزاد را بویژه برای نوزادان نارس و کم وزن تامین می کندو برای نوزادان کم وزن مفیدتر است چون احتمال مرگ و میر آن ها بیشتر است و به هنگام تولد به حمایت بیشتری برای خوب مکیدن نیاز دارند.

وی در خاتمه یادآور شد که پس از زایمان طبیعی و یا سزارین با بی حسی موضعی، تغذیه با شیرمادر را اغلب می توان بلافاصله شروع نمود. پس از سزارین با بیهوشی عمومی، تغذیه باشیرمادر می تواند در چند ساعت اول به محض هشیاری مادرانجام شود.

 

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید