اخبار

اورژانس هوایی 115 کرمانشاه، همزمان با 13 استان کشور، امروز افتتاح شد.

اورژانس هوایی 115 کرمانشاه، همزمان با 13 استان کشور، امروز افتتاح شد.
دکتر کریم با اشاره به وجود 2875 پایگاه فوریت های پزشکی در سطح کشور، عنوان کرد: در حال حاضر 43 پایگاه فوریت های پزشکی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد 20 پایگاه جاده ای و 23 پایگاه شهری می باشند.

اورژانس هوایی 115 کرمانشاه، همزمان با 13 استان کشور، امروز (18 مرداد) افتتاح شد.

دکتر حسین کریم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این اورژانس به ازدیاد و صعب العبور بودن جاده های استان اشاره و تصریح کرد: این امر به ویژه در بحث تصادفات جاده ای لزوم تشکیل اورژانس هوایی را برای امدارسانی سریع و به موقع آشکار می کند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح از جمله هوانیروز تامین امنیت کشور را برعهده دارند، اظهار کرد: تلاش کردیم این نیروهای تلاشگر را در تامین امنیت سلامت مردم نیز دخیل کنیم و هوانیروز با وجود تمامی مشکلات و سختی هایی که دارد بار این مسئله را نیز بر دوش کشید.

کریم با اشاره به وجود 2875 پایگاه فوریت های پزشکی در سطح کشور، عنوان کرد: در حال حاضر 43 پایگاه فوریت های پزشکی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد 20 پایگاه جاده ای و 23 پایگاه شهری می باشند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 70 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتور آمبولانس در این پایگاه ها به منظور امدارسانی در حوادث مستقرند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 1394 تعداد پایگاه های اورژانس استان باید به شش برابر تعداد موجود برسد و با توجه به شرایط موجود امکان رسیدن به این هدف غیرممکن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: بر همین اساس و برای پوشش کامل استان و جبران کمبود پایگاه ها، اورژانس هوایی راه اندازی شده تا بتوان به جای جای استان دسترسی داشت.

وی در پایان همکاری و مساعدت سایر نهادها از جمله نیروی انتظامی و پلیس راه استان را به منظور بهبود کارکرد اورژانس هوایی خواستار شد.

در بیمارستانهای طالقانی، 520 ارتش و امام حسین(ع) کرمانشاه امکان استفاده از اورژانس هوایی مهیا شده و مقدمات استفاده از بالگرد اورژانس در بیمارستان امام رضا(ع) نیز در حال انجام است.


2
3
1
1

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید