اخبار

دکتر گویا : پدافند غیرعامل به اندازه یک دفاع نظامی ارزش دارد و مهم است

دکتر گویا : پدافند غیرعامل به اندازه یک دفاع نظامی ارزش دارد و مهم است
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر : پدافند غیرعامل در نظام سلامت یعنی استفاده از صلح آمیزترین و معقول ترین روش های دفاعی که کاهش خسارتهای جانی را در برخواهد داشت .

پدافند غیرعامل در نظام سلامت یعنی استفاده از صلح آمیزترین و معقول ترین روش های دفاعی که کاهش خسارتهای جانی را در برخواهد داشت .

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : در تهدیدات زیستی گاهی با تهدیدات کلاسیکی همچون میکرو ارگانیسم های طبیعی ، سموم و مواد زیستی روبروهستیم و گاهی با عوامل زیستی نوین همچون عوامل زیستی طراحی شده  تهدیدات زیستی خاموش ، آلوده سازی پنهان دارو و مواد غذایی ، عوامل زیستی نوپدید ، همه گیری های مشترک انسان و حیوان و عوامل زیستی مصنوعی .

دکتر محمدمهدی گویا با اشاره به اینکه وقتی کشوری به طور عمدی یا غیرعمد در برابر حادثه ای قرار می گیرد باید بداند که چه اقداماتی را از ابتدا تا انتها به انجام برساند ، گفت :پدافند غیرعامل به اندازه یک دفاع نظامی ارزش دارد و مهم است .

وی که در همایش منطقه ای پدافند غیرعامل با تاکید بر تهدیدات زیستی در کرمانشاه سخن می گفت ، سپس از ارزش های بنیادین گفت و تاکید کرد : پیش بینی و پیشگیری همواره از درمان مهم تر است چراکه درمان هزینه بر ، دشوار و اضطراب آور است.

دکتر گویا حفظ جان انسان ها و حفظ و ارتقای سلامت جامعه ، خود اتکایی ، مشارکت پذیری ، ظرفیت سازی ، پویایی و روزآمدی ، اعتمادسازی و آرامش بخشی و وحدت فرماندهی و حفاظت از منابع و سرمایه های ملی و زیستی را ازجمله این ارزش ها عنوان نمود.

مشاور معاون سلامت وزارت بهداشت عنوان نمود : دفاع غیر نظامی و نظامی در یک راستا و برای حفظ جان انسان ها باید نهایت تلاش خود را به کار ببندند .

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید