اخبار

تاکنون موردی از بیماری "ابولا" در کشور گزارش نشده است

تاکنون موردی از بیماری "ابولا" در کشور گزارش نشده است
دکتر گویا میزان کشندگی ابولا را 60 تا 90 درصد اعلام و تصریح کرد: متاسفانه از مجموع 1700 بیمار مبتلا به این بیماری در سطح جهان نزدیک به هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری ابولا در کشور گزارش نشده است، ورود این بیماری به کشور را بعید دانست.

دکتر محمد مهدی گویا در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ابولا در کشورهای غرب آفریقا و نیز برخی کشورهای همسایه، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

وی با اشاره به پیچیده تر شدن این بیماری و افزایش تعداد موارد آن در سه کشور آفریقایی گینه، لیبریا و سیرالئون، تصریح کرد: این شرایط هشدار سازمان بهداشت جهانی را در پی داشته و موجب شده تا سازمان بهداشت جهانی شرایط اضطراری را در سطح جهان اعلام کند.

به گفته گویا در پی اعلام شرایط اضطراری همه کشورها از جمله ایران باید آماده مقابله با این بیماری باشند.

وی با بعید دانستن ورود این بیماری به کشور، گفت: در هر صورت باید آماده مقابله با این بیماری بود و در همین راستا اطلاع رسانی لازم در مبادی ورودی زمینی و هوایی کشور صورت گرفته است.

به گفته گویا نیروهای بهداشت و درمان در مبادی ورودی هوایی و زمینی مستقر شده و افرادی را که به کشورهایی که ابولا در آنها شیوع داشته مسافرت داشته اند، شناسایی و تحت مراقبت قرار می دهند.

وی میزان کشندگی ابولا را 60 تا 90 درصد اعلام و تصریح کرد: متاسفانه از مجموع 1700 بیمار مبتلا به این بیماری در سطح جهان نزدیک به هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

این مقام مسئول راه انتقال این بیماری را تماس با ترشحات و خون انسان و یا حیوان آلوده عنوان کرد.

به گفته مشاور معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماری ابولا از جمله تب های خونریزی دهنده به شمار می رود که با گذشت 2 تا 21 روز از ورود ویروس به بدن خود را با علائمی از جمله تب، تهوع و استفراق نشان می دهد.

گویا گفت: با پیشرفت بیماری علائم خونریزی در بیمار ظاهر شده و در نهایت بیماری به سمت نارسایی کلیه و کبد پیش می رود.

وی گفت: متاسفانه تاکنون دارو و یا واکسنی برای مقابله با این بیماری کشف نشده است.

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید