اخبار

ساخت و عرضه داروهای دست ساز در عطاریها سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

عطاریهای سطح شهر به راحتی اعلام می کنند که دارای داروهای ترک اعتیاد و درمان نازایی برای عرضه به مشتریان هستند که این داروها حاوی مواد مخدر بوده و به صورت غیر مجاز ساخته و عرضه می شوند.

ساخت و عرضه داروهای دست ساز در عطاریها سلامت جامعه را به خطر انداخته است

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ساخت و عرضه داروهای دست ساز در عطاریها سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

 به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر رضا تحویلیان در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه هدف معاونت دارو و غذا فراهم کردن بستری امن و سالم از لحاظ عرضه دارو برای تک تک افراد جامعه است، اظهار داشت: بر این اساس تمرکز خود را بر روی داروخانه ها قرار دادیم تا از حیث ارائه مواد مخدر و روانگردان پاک شوند که متاسفانه این امر منجر به تشدید عرضه برخی مواد مخدر به مانند متادون و ترامادول در خارج از داروخانه ها، بالاخص در عطاریها شد.

 دکتر تحویلیان در ادامه تصریح کرد: عطاریهای سطح شهر به راحتی اعلام می کنند که دارای داروهای ترک اعتیاد و درمان نازایی برای عرضه به مشتریان هستند که این داروها حاوی مواد مخدر بوده و به صورت غیر مجاز ساخته و عرضه می شوند.

 وی گفت: طی فعالیتهای نظارتی که در شهرستان سرپل ذهاب به عمل آمد متوجه شدیم که متادون 1000 میلیگرمی در عطاریهای این شهرستان عرضه می شود و این در حالی است که در کشور ما تنها متادون 5، 20 و 40 میلیگرمی ساخته و عرضه می شود.

 دکتر تحویلیان در ادمه افزود: ما وظیفه خود را بجا آورده و با عطاریهایی از این دست برخورد می کنیم و مانع از فعالیت آنها می شویم، اما متاسفانه در دستگاه قضایی احکام مربوط به لغو فعالیت آنها صادر نمی شود و پس از چند روز شاهد فعالیت مجدد آنها هستیم.

 وی گفت: تقاضای ما این است که شعبه قضایی برای رسیدگی به جرایمی از این گونه اختصاص داده شود و در صورتی که این موضوع پیگیری نشود سلامت جامعه به خطر می افتد.

۳۰ آبان ۱۳۸۸ ۰۸:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید