اخبار

نماینده مردم کرمانشاه : با ایجاد گردشگری سلامت جایگاه واقعی استان را احیا کنیم

نماینده مردم کرمانشاه : با ایجاد گردشگری سلامت جایگاه واقعی استان را احیا کنیم
رزم :پزشکان امین مردم هستند بنابراین باید با وجدانی آگاه به امر طبابت مردم بپردازند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خانواده پزشکی استان با اشاره به اهمیت و قداست جایگاه پزشک در جامعه، گفت: پزشکان امین مردم هستند بنابراین باید با وجدانی آگاه به امر طبابت مردم بپردازند.

محمد رزم طبابت و طبیب را یکی از ارکان مدنیت برشمرد و گفت: شاخص های توسعه به سه موضوع امنیت، بهداشت و آموزش بستگی دارد.

رزم در ادامه گفت: باید قطبیت پزشکی استان را حفظ کنیم و با ایجاد گردشگری سلامت جایگاه واقعی استان را به عنوان استان پنجم کشور احیا کنیم زیرا کرمانشاه دروازه ورودی غرب کشور است و به دنبال مطالبات بحق استان چون دانشگاه جامع بین المللی پزشکی غرب کشور، بیمارستان 250 تخت خوابی و بیمارستان بین المللی در مجلس هستیم.

وی با اشاره به منویات رهبری در عرصه سلامت و پیگیرهای مجلس در این باره افزود: در لایحه بودجه امسال، 24 هزار میلیارد تومان بودجه وزارت بهداشت تصریح شده بود که علاوه بر آن 9 هزار میلیارد تومان نیز در قالب بیمه سلامت به وزارت بهداشت اختصاص یافت، یک درصد ارزش افزوده سه هزار میلیاردی برای شهرهای بالای 20 هزار جمعیت تصویب شد و یک پوشش کامل در مسائل درمانی ایجاد شد.

10 درصد خالص یارانه نیز با مبلغ پنج هزار میلیارد تومان به گفته رزم به بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص داده شد ضمن اینکه 150 میلیون نیز از محل وارداتی خودروهای خارجی برای خرید آمبولانس اختصاص داده شد.

وی افزود: همچنین از محل عوارض بر قیمت سیگار خارجی 40 درصد، سیگارهای محصول مشترک 30 درصد و تولیدات داخلی 20 درصد که جمعا 180 میلیارد تومان می شد به حوزه سلامت در راستای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی تعلق گرفت و 500 میلیارد تومان نیزاز محل حق جذب به پرسنل وزارت بهداشت اختصاص داده شد.

وی از دیگر مصوبات مجلس در عرصه سلامت، به افزایش 60 درصدی بیمه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرای طرح پزشک خانواده دو هزار میلیارد تومان تصویب شد.

استفاده از بالگرد اورژانس نیز از دیگر برنامه ها مصوب و اجرایی شده در حوزه سلامت است که در سطح کشور 15 اورژانس هوایی بصورت اجاره ای به مردم در تصادفات جاده ای ارائه خدمت می کنند.

۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید