اخبار

برای حفظ سلامت بدن لباس نخی و گشاد بپوشید

برای حفظ سلامت بدن لباس نخی و گشاد بپوشید
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: بیماران پوستی باید حساسیت بیشتری در انتخاب لباس داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای حفظ سلامت پوست می بایست از لباس های نخی و گشاد استفاده شود تا پوست بدن در معرض تعریق ،رطوبت و ساییدگی قرار نگیرد.

دکتر علی میکاییلی اشاره کرد که لباس های نایلونی امکان مبادله هوا را در زیر لباس ها از بین می برد که این امر منجر به شکل گیری محیط مناسب برای رشد قارچ ها و میکروب ها است وی گفت : توصیه می کنیم که مخصوصا افراد چاق و بیمار در انتخاب لباس خود دقت بیشتری داشته باشند  تا در معرض عفونت های قارچی و بیماری های پوستی کمتری قرار بگیرند.

این متخصص قارچ شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: لباس های چسبناک و نایلونی هم در ایجاد بیماری و هم در عدم درمان آنها نقش دارند بنابراین یکی از توصیه های پزشکان در بیماری های پوستی استفاده از لباس های نخی و گشاد است.

دکتر میکاییلی توصیه کرد که مردم حتما از لباس زیر استفاده کنند چون ضمن افزایش بهداشت  از ساییدگی پوست نیز جلوگیری میکند. لباس زیر نیز بایستی حتما از انواع نخی و کتان باشد و به هیچ وجه نباید از پارچه های پلاستیکی و چسبناک برای لباس زیر استفاده کرد.

وی گفت عرق و رطوبت بر روی پوست منجر به عفونت می شود به همین دلیل  استفاده از لباس هایی که عرق و رطوبت را در بدن ایجاد می کنند برای بهداشت بخصوص در نواحی که پوست چین خورده است زیانبار است. 

۱ مهر ۱۳۹۳ ۱۲:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید