اخبار

همه دختران مقطع دوم متوسطه تحت پوشش برنامه آهن یاری قرار می گیرند

همه دختران مقطع دوم متوسطه تحت پوشش برنامه آهن یاری قرار می گیرند
بر اساس این طرح ضمن آموزش تغذیه به دختران قرص آهن داده می شود.

  امسال همه دختران مقطع دوم متوسطه تحت پوشش  برنامه آموزش تغذیه و آهن یاری هفتگی قرار می گیرند بر اساس این طرح به دختران برای 4 ماه قرص آهن داده می شود .

نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی گفت : آهن از جمله ریز مغذی هایی است که کمبود آن در سطح وسیعی از جامعه به خصوص در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود . در دوران بلوغ به دلیل افزایش سرعت رشد ، نیاز به بعضی از مواد مغذی افزایش می یابد .

وی در ادامه یادآور شد در دختران نوجوان علاوه بر افزایش نیاز ، دفع آهن در دوران عادات ماهانه نیز باعث شیوع بیشتر کمبود در این گروه می شود . کمبود آهن در این دوران باعث  کم خونی ، افزایش ابتلا به بیماری ها ، کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری ، افت تحصیلی ، خستگی زودرس و ضعف و بی حالی می شود یکی از راهکارهای عمده پیشگیری و کنترل کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن ، مکمل یاری گروههای در معرض خطر از جمله دختران در سنین بلوغ است .

بر اساس این طرح جهت هریک از دانش آموزان دختر 16 عدد قرص آهن در نظر گرفته می شود که به مدت 4 ماه و در هر هفته یک عدد قرص آهن توسط دانش آموز و در مدرسه  مصرف میشود. لازم به ذکر است علاوه بر دختران دانش آموز مقطع دوم متوسطه 50 در صد دختران مقطع متوسطه اول ( راهنمایی)  نیز تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت . این طرح با هماهنگی مدیریت  تغذیه و سلامت خانواده معاونت بهداشتی و اداره سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش اجرا می گردد .

 

۲ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید