اخبار

پیگیری برای احداث شهرک سلامت در کرمانشاه

پیگیری برای احداث شهرک سلامت در کرمانشاه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از پیگیری برای ایجاد یک شهرک سلامت با محوریت الگوی تغذیه سالم خبر داد.
 به گزارش خبرنگار وبدا حسین کریم صبح امروز در مراسم روز جهانی قلب در کرمانشاه، بیماری‌های قلبی را نخستین عامل تهدیدزای سلامتی افراد در دنیا عنوان کرد.

وی بر پیشگیری به‌عنوان مهمترین راه مقابله با بیماری‌های قلبی تأکید کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های بالا و زمان‌بر بودن درمان بیماری‌های قلبی، توجه به امر پیشگیری در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه دوران کودکی را مؤثرترین زمان برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی برشمرد و گفت: باید توجه داشت که نخستین پلاک‌های بیماری قلبی در دوران کودکی شکل می‌گیرد.

کریم تصریح کرد: سیگار مهمترین و نخستین عامل در بروز امراض قلبی است که با حذف آن می‌توان تا حد بسیار زیادی خطرات احتمال ابتلا به بیماری‌های مذکور را تقلیل داد.

وی ایجاد کلینیک‌های ترک سیگار در استان کرمانشاه را یکی از مهمترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و بیان داشت: سیگار یک خطر جدی برای سلامتی افراد محسوب می‌شود که باید این امر را به نسل جوان آموزش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از پرفشاری خون به‌عنوان قاتل خاموش یاد کرد و متذکر شد: این بیماری دومین عامل در بروز امراض قلبی به شمار می‌رود.

کریم با تأکید بر اجرای غربالگری اصولی در بین مبتلایان به بیماری پرفشاری خون، گفت: اکثر افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود مطلع نبوده و لذا به درمان آن نیز توجهی ندارند که همین امر عوارض بعدی را در آنان ایجاد می‌کند.

وی تغذیه ناسالم و غیراصولی را از دیگر دلایل بیماری‌های قلبی دانست و خاطر نشان کرد: چربی‌های خون ناشی از تغذیه ناسالم از جمله عوامل تهدیدزا برای قلب است که نیازمند اصلاح الگوی تغذیه‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه همچنین از پیگیری برای ایجاد یک شهرک سلامت با محوریت الگوی تغذیه سالم خبر داد.

کریم با بیان اینکه 10 درصد افراد جامعه به دیابت مبتلا هستند، خاطر نشان کرد: این روند یک شیب صعودی داشته و تهدیدی برای سلامتی قلب افراد محسوب می‌شود.

این مسئول استرس، آب و هوای نامناسب، کم‌تحرکی و ارثی بودن را نیز از جمله دیگر عوامل مؤثر بر بروز بیماری‌های قلبی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز را به‌عنوان روز بدون خودرو نام‌گذاری کرده بود و کارکنان با وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و یا پیاده در محل کار خود حاضر شدند.

۷ مهر ۱۳۹۳ ۱۴:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید