اخبار

کتاب ارزشهای نسبی با تصویب هیات دولت در سیستم درمان کشور اجرایی شد

کتاب ارزشهای نسبی با تصویب هیات دولت در سیستم درمان کشور اجرایی شد
مدیر ارزیابی فناوری تدوین استاندارد و تعرفه سلامت: با اجرایی شدن این کتاب بجز دارو و تجهیزات هزینه های پرداختی بیمه شدگان روستایی از 5درصد به 3 درصد و سایر بیمه شدگان از 10 درصد به 6 درصد کاهش یافته است.

مدیر ارزشیابی فناوری تدوین استاندارد و تعرفه سلامت گفت که  کتاب ارزشهای نسبی با تصویب هیات دولت از 15 مهرماه اجرایی شده است و بر اساس آن ارزش گذاری خدمات درمانی با تغییرات عمده ای روبرو شده است.

دکتر افشین باقر زاده گفت: این کتاب از سال 1364 در سیستم درمان کشور وجود داشته اما اکنون ورژن جدید آن بر اساس نظرات دست اندرکاران مختلف نظام درمانی شامل  گروه های مختلف آموزشی، بیمه ها و ... تدوین شده و با تصویب هیات دولت از اول مهرماه در سیستم درمانی کشور اعمال شده است.

وی افزود: با اجرایی شدن این کتاب بجز  بخش دارو و تجهیزات دیگر هزینه های پرداختی بیمه شدگان روستایی از 5 درصد به 3 درصد و هزینه سایر بیمه شدگان از  10 درصد به 6 درصد  کاهش یافته است.

وی کاهش اختلاف دریافتی بین گروه های مختلف پزشکی را از دیگر مزایای اجرایی شدن این کتاب عنوان کرد و گفت:پیشتر درآمدهای گروه های مختلف درمانی ناهماهنگی بود که باعث بروز مشکلات بسیاری در سیستم های درمانی کشور  شده بود که انتظار داریم با اعمال مواد تصویب  شده این کتاب بهبود بیشتری را در نظام درمان کشور شاهد باشیم.

همچنین در این کتاب توجه ویژه ای به طب مادر ( اطفال، عفونی و داخلی) شده است

دکتر باقر زاده گفت: با تصویب کتاب ارزشهای نسبی و اجرایی شدن آن  طرح تحول نظام سلامت تحت تاثیر قرار گرفته و تکامل بیشتری پیدا کرده است .

۲۲ مهر ۱۳۹۳ ۱۴:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید