اخبار

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: مردم به شایعات دامن نزنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: مردم به شایعات دامن نزنند
دکتر قباد محمدی: هیچ خرمایی از عراق به ایران وارد نشده است.

چند روزی است که دوباره شایعه وجود خرمای مسموم وارداتی از کشور عراق در کرمانشاه توسط پیامک میان مردم رد و بدل می شود، شایعه ای که نزدیک به یک ماه پیش نیز دوباره در میان مردم پخش شد و بدون هیچ موردی از مسمومیت فرد یا افرادی خاموش شد.

این بار نیز دوباره در حالی این پیامک ها به نقل از روسای برخی بیمارستانهای کرمانشاه برای مردم فرستاده می شود که هیچ یک صحت نداشته و موردی از مسمومیت هم گزارش نشده است.

دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با تایید وجود این پیامک ها در بین مردم، اظهار کرد: شایعه خرمای مسموم در کرمانشاه اتفاق تازه ای نیست و از یک ماه پیش چنین شایعاتی در بین مردم وجود داشت.

وی با بیان اینکه واردات مواد غذایی از کشور عراق به ندرت انجام می شود، اظهار کرد: ایران صادرات مواد غذایی به کشور عراق دارد، اما به ندرت پیش می آید که بخواهد از این کشور مواد غذایی وارد کند.

وی تصریح کرد: واردات اندک مواد غذایی از کشور عراق در حالیست که به هیچ عنوان واردات خرما از این کشور انجام نمی شود.

محمدی تاکید کرد: خرمایی از کشور عراق وارد ایران نمی شود که حال بخواهد مسموم هم باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: مواد غذایی هم که به ندرت از کشور عراق وارد ایران می شود ابتدا آزمایش شده و سپس در صورت تایید سلامت آن از گمرک ترخیص می شود.

محمدی از مردم خواست تا به این شایعات توجه نکرده و بدانند مسئولین بهداشت و درمان استان در بحث تامین سلامت مردم هیچگونه اغماضی نخواهند داشت و همه چیز را تحت کنترل دارند.

 

۱۴ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید