اخبار

اصلاح سبک زندگی نقش مهمی در بهبود سلامت دارد

اصلاح سبک زندگی نقش مهمی در بهبود سلامت دارد
رییس بیمارستان امام رضا(ع): کلینیک طب ورزشی و اصلاح سبک زندگی آماده ارایه خدمات به مردم است.

برای داشتن عمری مفید می بایست ضمن داشتن فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی مناسب، مهارت کنترل استرس را بیاموزیم  و از دخانیات اجتناب کنیم.

یک متخصص سبک زندگی در آستانه هفته دیابت گفت: برای اینکه به بیماری های غیر قابل انتقال دچار نشویم و نیز عمری مفید و زندگانی سالمی داشته باشیم باید ضمن داشتن فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی مناسب، مهارت کنترل استرس را بیاموزیم و از دخانیات اجتناب کنیم.

دکتر علی سروش گفت: یک فرد سالم بالغ می بایست حداقل 150دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط مانند؛ تند راه رفتن را در هفته انجام دهد و یا 75 دقیقه فعالیت سنگین ورزشی داشته باشد.

وی گفت : علاوه بر انجام ورزش ،رعایت رژیم غذایی مناسب نیز برای داشتن زندگی و عمری مفید الزامی است ، به این معنی که سبزی و میوه بیشتری را در وعده های غذایی خود بگنجانیم زیرا روزانه 3 تا 5 وعده سبزیجات و میوه برای حفظ سلامت الزامی است. همچنین از مصرف چربی ها و نیز غذاهای سرخ شده پرهیز شود و  میزان استفاده از شیرینی تا حد امکان کاهش یابد.

این متخصص سبک زندگ همچنین در مورد مهارت کنترل استرس گفت: استرس همیشه به همراه آدمی است اما مهارت هایی برای کنترل آن وجود دارد که رعایت آنها برای رعایت زندگی سالم الزامی است. وی از اقشار گوناگون جامعه خواست حتماً برای فراگیری این مهارت ها به روان شناسان مراجعه کنند و آموزش های آنان را به کار ببندند.

وی افزود: همچنین می بایست از دخانیات دوری کرد چون حذف آنها از زندگی روزمره تغیرات مثبت فراوانی برای بدن دارد.

دکتر سروش که ریاست بیمارستان امام رضای کرمانشاه را نیز برعهده دارد در پایان از راه اندازی کلینیک طب ورزشی و اصلاح سبک زندگی در بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد که با حضور متخصصین طب ورزشی، طب فیزیکی، فیزیوتراپی و روانشناسان  همه روزه در ساعات اداری آماده خدمات رسانی به مردم می باشد. 

۲۱ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید