اخبار

ورود بی‌سابقه 60 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستانهای کرمانشاه

ورود بی‌سابقه 60 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستانهای کرمانشاه
دکتر حسین کریم سرپرست دانشگاه ضبح امروز یکشنبه طی بازدید از خبرگزاری ایرنا به سوالات خبرنگاران خبرگزاری های استان پاسخ داد.

دکتر حسین کریم سرپرست دانشگاه صبح امروز یکشنبه طی بازدید از خبرگزاری ایرنا به سوالات خبرنگاران خبرگزاری های استان پاسخ داد.

گزارش ایسنا را بخوانید .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال حدود 60 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و بیمارستانی وارد کرمانشاه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر حسین کریم در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات در دست انجام دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت.

ورود 60 میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی به کرمانشاه

وی از کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان های استان خبر داد و افزود: تا آخر سال تجهیزات فراوان بیمارستانی وارد کرمانشاه می شود.

به گفته این مسئول ارزش این تجهیزات در مجموع حدود 60 میلیارد تومان است و شامل دستگاه های مختلف بیمارستانی، آزمایشگاهی، اتاق عمل، MRI، رادیوتراپی، انواع سیتی اسکن، تجهیزات سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی و ... می باشد.

کریم ضمن بی نظیر خواندن ورود این میزان تجهیزات به بیمارستان های کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد با ورود این تجهیزات هیچ بیمارستانی حتی در سطح شهرستانها کمبود امکانات استاندارد و مورد نیاز یک بیمارستان را نداشته نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه یادآوری کرد: چند دستگاه آمبولانس نیز وارد استان می شود.

 

مجوز مطب و کیلینک در پارکینگ شهرداری ممنوع

وی در ادامه از تجمع پزشکان کرمانشاه در محدوده پارکینگ شهرداری یاد کرد که هم موجب ایجاد ترافیک شده و هم امکان دسترسی را برای همه مردم نقاط شهر فراهم نمی کند.

کریم تاکید کرد: از این پس به هیچ وجه مجوز احداث مطب و کلینیک در محدوده پارکینگ شهرداری داده نمی شود و اگرچه این کار از چندی پیش آغاز شده بود، اما با جدیت بیشتری دنبال می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معتقد است: محدوده عدم ارائه مجوز علاوه بر پارکینگ شهرداری باید  در نقاط دیگری هم گسترش یابد، زیرا ممکن است در صورت ممانعت از احداث مطب در این نقاط، تجمع پزشکان در نقطه دیگری هم صورت گیرد.

به گفته این مسئول لازم است مطب و کلینیک های پزشکی در تمام سطح شهر گسترش داشته باشد تا همه مردم امکان برخورداری و دسترسی داشته باشند.

 

آخرین وضعیت شهرک سلامت

کریم همچنین با اشاره به تصویب احداث شهرک سلامت در کرمانشاه، عنوان کرد: کارهای مطالعاتی این شهرک انجام شده است.

وی ادامه داد: مطالعات داخلی شهرک انجام شده و مطالعات خارجی آن در دست انجام است و امیدواریم پس از نهایی شدن مطالعات کار وارد فاز اجرایی شود.

 

هر متخصص باید در کلینیک بیمارستان خود فعالیت کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از احداث کلینیک های جدید در بیمارستان های کرمانشاه خبر داد و افزود: احداث یکی از این کلینیک ها مقابل بیمارستان امام رضا(ع) به سرعت در حال پیشرفت است.

به گفته این مسئول احداث کلینیک مادر و کودک جنب دانشگاه علوم پزشکی، کلینیک بیمارستان امام علی(ع)، کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) و ... نیز در دستور کار قرار دارد.

کریم یادآوری کرد: با احداث این کلینیک ها همه پزشکان متخصص از کلینیک های سطح شهر جمع آوری می شود و در کلینیک بیمارستان خود ساکن می شوند.

وی معتقد است: با اجرای این طرح همه مراحل درمان، بستری و ... در بیمارستان ها ساماندهی می شود و خدمات بهتری به بیماران ارائه خواهد شد.

کریم تاکید کرد: با راه اندازی این کلینیک ها، کلینیک های دیگر که وضعیت مناسبی ندارند جمع آوری خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کلینیک "مهدیه" از جمله این کلینیک ها است که به صاحب آن یعنی اوقاف تحویل داده می شود.

 

۲۵ آبان ۱۳۹۳ ۱۲:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید