اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تأکید کرد: استفاده از ظرفیت خالی بیمارستان‌ها برای مقابله با هجوم به‌سمت بیمارستان‌ها دولتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تأکید کرد: استفاده از ظرفیت خالی بیمارستان‌ها برای مقابله با هجوم به‌سمت بیمارستان‌ها دولتی
گزارش خبرگزاری فارس از مصاحبه ریاست دانشگاه را ببینید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تأکید کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت خالی بیمارستان‌ها برای مقابله با هجوم به‌سمت بیمارستان‌ها دولتی با آغاز فاز سوم طرح تحول سلامت و افزایش هزینه‌ها در بخش خصوصی تأکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین کریم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های این استان که در دفتر خبرگزاری ایرنا برگزار شد اظهار داشت: گام اول طرح تحول سلامت که از 15 اردیبهشت‌ ماه امسال کلید خورد، با اثرات خوبی از بعد عملکردی و روانی در جامعه همراه بود.

وی کاهش فرانشیز‌ها را در این مرحله طی دهه‌های اخیر بی‌سابقه دانست و گفت: طرح تحول سلامت احساس امنیت در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را به جامعه بازگرداند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: یکی از بحران‌های اصلی در کشور بحران بیماری بود که در حال حاضر دولت تدبیر و امید با تمام قوا از سلامت ملت حمایت می‌کند.

*ارتقاء چشمگیر وضعیت هتلینگ بیمارستان‌های کرمانشاه

کریم ارتقاء وضعیت و کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها طی فاز اول طرح تحول سلامت را چشمگیر خواند و افزود: در این قضیه شاهد ارتقاء بیمارستان‌ها به وضعیت مطلوب‌تری بودیم.

وی به اجرای طرح ماندگاری پزشکان متخصص اشاره کرد و گفت: پزشکان متخصص با اجرای این طرح فقط در اختیار سیستم خواهند ماند و مجوز مطب به آن‌ها داده نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: پزشکان مقیم نیز 24 ساعته در اختیار دانشگاه هستند و این طرح به‌تدریج در حال تکمیل است.

کریم با اشاره به کمبود پزشک متخصص در استان کرمانشاه، بیان داشت: هر متخصص جدیدی که به استان وارد می‌شود را وارد طرح ماندگاری خواهیم کرد.

وی زایمان طبیعی رایگان را یکی‌ دیگر از دستاوردهای فاز اول طرح مذکور عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش غیرمعقول آمار سزارین در کشور، با این بسته به‌دنبال معکوس کردن این روند و رساندن آمار زایمان طبیعی به تعداد معقول و منطقی هستیم.

*گسترش خدمات بهداشتی در مناطق حاشیه‌نشین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توجه به وضعیت بهداشت مناطق حاشیه‌نشین در شهرها را یکی از برنامه‌های فاز دوم طرح مذکور برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اتفاقات زیرپوستی که در این مناطق اتفاق می‌افتد، ساماندهی بهداشتی این مناطق در اولویت قرار گرفته است.

کریم پوشش کامل بهداشت در مناطق حاشیه‌نشین و گسترش شبکه بهداشت به این مناطق را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: گام اساسی طرح تحول سلامت همزمان با مرحله سوم برداشته شد.

وی پدیده زیرمیزی را موجب لکه‌دار شدن حیثیت پزشکان دانست و بیان داشت: جامعه پزشکی مصمم شده‌اند که این لکه نازیبا را از صورت خود پاک کنند.

این مسئول اجرای فاز سوم طرح تحول را در راستای حذف هرگونه ارائه خدمات نامناسب، غیراستاندارد و غیرقانونی از سیستم بیان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد شکایات به سامانه 1690 در کرمانشاه بسیار کمتر از استان‌های دیگر است.

*استفاده از ظرفیت خالی بیمارستان‌ها برای مقابله با هجوم به‌سمت بیمارستان‌ها دولتی

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر میزان آمادگی و ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های دولتی برای ارائه خدمات‌‌رسانی به مردم با توجه به افزایش هزینه‌ها در بخش خصوصی همزمان با اجرای فاز سوم و هجوم به‌سمت بیمارستان‌های دولتی و امکان ایجاد صف‌های طولانی و تداوم پدیده زیرمیزی به شکل دیگر نیز گفت: استفاده از ظرفیت خالی بیمارستان‌های دولتی مهمترین اقدام خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: پیش‌بینی هم می‌شد که این هجوم به‌سمت بیمارستان‌های دولتی منجر به تداوم پدیده زیرمیزی شود و مدیران بیمارستان‌ها تمهیدات لازم را در این خصوص اندیشیده‌اند.

کریم با بیان اینکه با گسترش سطوح مدیریت به‌دنبال این هستیم که در حداقل زمان ممکن بیماران به روند درمان هدایت شوند، خاطر نشان کرد: راه‌اندازی اتاق‌های عمل جدید در بیمارستان‌های دولتی و افزایش تعداد بیمارستان‌ها هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی از افزایش 60 میلیارد تومانی خرید تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی برای استان تا پایان امسال خبر داد و بیان داشت: پس از این تجهیز دیگر کمبودی حتی در شهرستان‌ها نخواهیم داشت.

۲۵ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید