اخبار

صوت قاری بین المللی قرآن در دانشگاه طنین انداز شد

صوت قاری بین المللی قرآن در دانشگاه طنین انداز شد
محفل کرسی تلاوت و تفسیر قرآن به مناسبت گرامیداشت هفته قرآنی در دانشگاه برگزار شد.

کرسی تلاوت قرآن کریم به همراه جلسه تفسیر امروز بیست و ششم آبانماه در مجتمع فرهنگی بوستان انقلاب با حضور بیش از یک صد نفر از کارکنان، دانشجویان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه برگزار گردید. 

در ابتدای این محفل نورانی مجری برنامه ضمن خیر مقدم به حضار محترم تشریف فرمایی آقایان سعید حاجیان قاری بین المللی قرآن و دکتر محمد رضا شاهرودی مفسر برجسته قرآن را در دانشگاه گرامی داشتند. 
تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین المللی قرآن سجاد حاجیان یکی از بخش های این محفل پر فیض بود که طی آن آیاتی از سوره احزاب توسط وی تلاوت گردید  و نوای ملکوتی قرآن با صوت جانفزای ایشان طنین انداز محفل روحانی دانشگاهیان شد. 
در بخش بعدی دکتر شاهرودی مفسر قرآن ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در جمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گفت: بزرگترین موهبتی که خدا به بندگانش عنایت کرده قرآن است به شرط اینکه آنرا بخوانیم، بفهمیم و به آن تدبر کنیم و این چیزی است که تمام تلاش عالمان  قرآن پژوه، رسیدن به این هدف است. 
وی با توجه به روایتی از امام صادق (ع)  خاطر نشان کرد: قرآن کریم عهد خداوند با خلق خودش می باشد و شایسته است مومن هر روز در عهد خود با خدا اهتمام ورزدـ
دکتر شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب هایی که در فهم ترجمه قرآن وجود دارد اشاره کرد و گفت به جهت  محدودیتی که در فضای ترجمه قرآن وجود دارد از مجموعه به هم پیوسته آیات قرآن باید استفاده کرد چرا که قرآن کریم همانند قانون هایی که در جوامع بشری به تصویب می رسند یک کلیت است و آیات قرآن و یا سنت پیامبر(ص)  همانند تبصره ها و بندهای دستورات الهی است که باید به طور مفصل تشریح گردد.


کرسی قران 4 
کرسی قران3

 

 

 

۲۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید