اخبار

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی: در طب سنتی از برگ بو در درمان بسیاری بیماری‌ها از جمله تشنج استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی: در طب سنتی از برگ بو در درمان بسیاری بیماری‌ها از جمله تشنج استفاده می‌شود.
متخصص فارماسیوتیکس : از خواص درمانی این گیاه می توان به هضم کنندگی غذا، ضدعفونی کننده، بادشکن، ضدسرفه و محرک، ضدباکتری و ضد قارچ اشاره کرد.

یک متخصص فارماسیوتیکس گفت: در طب سنتی از برگ بو در درمان بسیاری بیماری‌ها از جمله تشنج استفاده می‌شود.

دکتر رضا تحویلیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه برگ بو از خانواده "برگ بو"(lauraceae) است، اظهار کرد: این گیاه با نام علمی Laurusnobilis L. شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر برگ بو، این گیاه همچنین با اسامی عمومی دیگری مانند درخت غار، باهشتان، مازریون، دفنه، شجره الرند، حب الغار(میوه) رند نیز شناخته می‌شود.

به گفته این متخصص فارماسیوتیکس برگ بو بصورت درخت و یا درختچه است که از برگ و میوه آن به عنوان دارو در درمان برخی بیماریها استفاده می‌شود.

تحویلیان مهمترین مواد موثره دارویی این گیاه را روغن فرار(سینئول، ترپی نن3 اول، کارن، لینالو، متیل فلاندرن، اوژنول)، اسید لوریک، اسید پالمیتیک، اسید اولئیک، اسید لینولیک، پی نن، تانن، رزین، موسیلاژ و املاح معدنی عنوان کرد.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مواد موثره این گیاه خواص درمانی مانند هضم کننده غذا، ضدعفونی کننده، بادشکن، ضدسرفه و محرک، ضدباکتری و ضد قارچ دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در طب سنتی از برگ این گیاه به عنوان معرق، بادشکن، مدر، ضدتشنج، قاعده آور، ضددرهای عصبی، ضدسنگهای ادراری، ضد سرفه و مدر استفاده می‌شود.

تحویلیان خاطرنشان کرد: همچنین از برگ این گیاه به عنوان چاشنی معطر کننده فرآورده‌های غذایی نیز استفاده می‌شود.

به گفته این متخصص فارماسیوتیکس از میوه برگ بو نیز در درمان دفع سنگ مثانه و دردهای عضلانی استفاده می‌شود.

۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید