اخبار

هشدار معاونت غذا و دارو: مواد غذایی و آرایشی بهداشتی استاندارد مصرف کنید

هشدار معاونت غذا و دارو: مواد غذایی و آرایشی بهداشتی استاندارد مصرف کنید

 مدیریت نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اعلام کرد عرضه انواع ساندویج های سرد آماده با نام های تجاری مختلف  که بدون مجوزهای بهداشتی، بسته بندی و در سطح سوپرمارکت ها ، بوفه های مدارس ، دانشگاهها و بوفه های سایر موسسات و ادارات و مکانهای عمومی توزیع می گردند غیر مجاز بوده و در این رابطه اقدامات قانونی جهت برخورد با متخلفین صورت می پذیرد

 این مدیریت همچنین در مورد هرگونه استفاده از رنگ و اسانس در محصولات نان برنجی، کاک ، نان خرمایی و نخودی هشدار داده و اعلام کرد:  جهت تولید محصولات زعفرانی صرفا استفاده از زعفران طبیعی مجاز می باشد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه اقدام قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

 هشدار در مورد فراورده های آرایشی بهداشتی تقلبی و غیر مجاز :

 استفاده کنندگان از مواد آرایشی تقلبی خطرات و عوارض مصرف آنها را جدی بگیرند زیرا نه تنها ترکیبات این فراوردها نامعلوم است بلکه آلودگی های زیادی نیز در آنها مشاهده شده است. حساسیت های پوستی، انواع بیماریهای قارچی و کچلی، آکنه شدید، آسیب به پلکها و  چشم بصورت حساسیت  و یا عفونت  و صدمات جبران ناپذیر کبدی تنها بخشی از خطرات و عوارض استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی می باشند.  به منظور اطمینان از سالم بودن فرآورده آرایشی بهداشتی وارداتی، الصاق برچسب کنترل اصالت و سلامت از طرف سازمان غذا و دارو  الزامی می باشد.

 

 

 

۲۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید