اخبار

ششمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد

ششمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد

ششمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان در آذر ماه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و با حضور بیش از چهل نفر از مسئولین ارشد استان در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار گردید.

دراین نشست ابتدا  دکتر حسین کریم با عنوان دبیر کارگروه به بررسی اقدامات انجام شده در رابطه با مصوبات جلسه قبل پرداخت و ادارات مسئول نیز گزارش اقدامات انجام شده را در این راستا ارائه نمودند.

سپس دکتر قادری مدیر کل بیمه سلامت گزارشی از وضعیت اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان ارائه نمود و در این راستا مقرر گردید با توجه به کمبود شدید پزشکان متخصص و عمومی در استان جهت تأمین نیروهای لازم علاوه بر پیگیری های معمول دانشگاه علوم پزشکی، از طریق استاندار و نمایندگان محترم استان نیز همزمان با طرح تخصیص نیروهای بومی فارغ  التحصیل دانشگاه علوم پزشکی به این استان از وزارت بهداشت مطالبه و پیگیری گردد. همچنین برنامه ریزی لازم جهت تأمین پزشکان و پیراپزشکان  مشمول طرح پزشک خانواده و تأمین امکانات پاراکلینیکی برای شهرستان های استان انجام گردد.

در ادامه فعالیت ها و برنامه های کنترل بیماری تب مالت بررسی شد و مقرر گردید طرح عملیاتی راه اندازی کشتارگاه ماهیدشت و ساماندهی کشتارگاه بیستون توسط فرمانداری کرمانشاه و سایر ادارات ذیربط , با سرعت و جدیت بیشتر پیگیری گردد. در همین راستا مقرر گردید طرح تشدید نظارت و بازرسی بر لبنیاتی ها و کارگاه های تولید بستنی سنتی و بستنی فروشی های بین راهی با تأکید به مسئولین شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه پیگیری گردد.

همچنین  پس از تشریح اقدامات انجام شده جهت کنترل و پیشگیری تب مالت در استان مقرر گردید اداره کل دامپزشکی طرحی مبنی بر افزایش 15الی20 درصد از اعتبارات استانی علاوه بر بودجه سازمان دامپزشکی کشور جهت  تصمیم گیری و تعیین تکلیف به شورای برنامه ریزی استان ارائه نماید.

دکتر شتابی معاون امور درمان دانشگاه نیز در این کارگروه به ارائه موضوع محدودیت صدور مجوز مطب در برخی از نقاط شهر کرمانشاه پرداخت که با توجه به حساسیت موضوع مقرر گردید در جلسه ای با حضور استاندار و سایر مسئولین ذیربط استان موضوع بررسی و تعیین تکلیف گردد.

۲۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید