اخبار

کارگاه آموزشی «فرآیند ثبت اختراع و حقوق مالکیت فکری و علامت تجاری» برگزار می شود

کارگاه آموزشی «فرآیند ثبت اختراع و حقوق مالکیت فکری و علامت تجاری»  برگزار می شود

مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه در نظر دارد کارگاه آموزشی «فرآیند ثبت اختراع و حقوق مالکیت فکری و علامت تجاری» با حضور جناب آقای مهندس مهرداد الیاسی رئیس اداره ثبت اختراع و مالکیت فکری کشور در روز  شنبه مورخ 13/10/93 در محل سالنworkshop بیمارستان آیت اله طالقانی در دو بخش برگزار نماید. بخش اول که ویژه داوران می باشد با حضور جمعی از برجسته ترین داوران حوزه فناوری سلامت پزشکی کشور برگزار خواهد شد و بخش دوم نیز ویژه فناوران و صاحبان ایده خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری سلامت، دکتر محمود امیری، مدیر فناوری دانشگاه و ریس مرکز رشد ضمن تشکر از حضور مهندس الیاسی، رئیس اداره ثبت اختراع و ماکیت فکری کشور به عنوان مدرس این کارگاه، گفت: روند ثبت اختراع یک مقوله مهم برای صاحبان ایده و مخترعین به شمار می‌رود.

وی افزود: واژه ‌هایی همچون اختراع، نوآوری، ثبت، مالکیت فکری و غیره، امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است، به همین دلیل این واژه ها باید به درستی تبیین شوند و هدف از برگزاری چنین کارگاه‌هایی نیز تبیین همین واژه‌ ها است.

همچنین ایشان گفت: ثبت اختراع یک بخش مهم از مسیر ایده تا محصول، تولید ثروت از دانش، تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و اختراعات است.

وی خاطرنشان کرد: چگونگی بهره‌برداری تجاری از اختراعات، شناسایی بازارهای عمده محصولات مشابه، بررسی هزینه مربوط به ثبت اختراع در هر بازار، بررسی هزینه و بازگشت سرمایه و جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌های سازنده نمونه‌های مشابه از مواردی است که در کارگاه «فرآیند ثبت اختراع و حقوق مالکیت فکری و علامت تجاری» آموزش داده خواهد شد.

دکترامیری حمایت از اختراعات را ضروری دانست و اظهار کرد: ثبت اختراع می‌تواند در جهت بدست آوردن موقعیتی قدرتمند در بازار، بازگشت سرمایه و سود دهی، دسترسی به بازارهای جدید و همچنین پیشگیری از سوء استفاده برخی افراد، یک اقدام مناسب باشد.

رئیس مرکز رشد در پایان تأکید کرد: افراد شرکت کننده در این کارگاه با روند ثبت اختراع، مدارک مورد نیاز، چگونگی نگارش و تدوین متون، هزینه‌های ثبت اختراع، تاریخچه، مصادیق، اهداف مالکیت فکری و همچنین روش‌های جستجوی اختراع در سطح ملی و بین‌المللی آشنا خواهند شدند

لازم به ذکر است که به همه شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی شرکت در کارگاه ارایه خواهد شد.

۳ دی ۱۳۹۳ ۱۴:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید