اخبار

معاون وزیر بهداشت وجود نیترات در برخی مواد خوراکی و میوه ها را تایید کرد

معاون وزیر بهداشت وجود نیترات در برخی مواد خوراکی و میوه ها را تایید کرد
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آلودگی برخی مواد غذایی و میوه ها به ماده نیترات را تایید کرد اما بر این باور است که نباید در این خصوص دچار افراط و تفریط شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا کرمانشاه دکتر 'رسول دیناروند' روز سه شنبه در حاشیه افتتاح آزمایشگاه بافت شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر وجود ماده نیترات در مواد غذایی و میوه ها، گفت: ما مساله آلودگی مواد خوراکی و میوه ها به نیترات را به وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده ایم.
وی در عین حال تاکید کرد که نباید به گونه ای در این مورد دیدگاه افراطی داشت که گویی همه مواد خوراکی و میوه ها به این ماده آلوده هستند و در مقابل هم نباید نگاه تفریطی و نوعی کوتاهی و کم کاری در این خصوص را داشته باشیم.

دکتر دیناروند گفت: مردم مطمئن باشند که سازمان غذا و دارو هر جا لازم باشد با همکاری ارگان هایی مانند جهاد کشاورزی، دامپزشکی، استاندارد و موسسه دفع آفات نباتی برای بررسی این موضوع اقدام خواهد کرد.
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سه استان کشور که کرمانشاه هم یکی از این استان هاست در سال جاری، خبر داد.

به گفته وی، این طرح دست کم تا دو الی سه ماه آینده در کشور اجرایی خواهد شد که مجموعه ای از تلاش ها در زمینه سلامت الکترونیک و ایجاد زیرساخت هایی در قالب پزشک خانواده به شمار می آید.

9


۹ دی ۱۳۹۳ ۱۵:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید