اخبار

برای کم کردن وزن ، هم رژیم غذایی مناسب مورد استفاده قرار گیرد و هم فعالیت ورزشی مطلوب وجود داشته باشد.

دکتر معصومی : ورزشی که توام با پر خوری باشد سودمند نیست
و کم خوری که بدون فعالیت باشد نیز مطلوبیت ندارد .
برای کم کردن وزن کاهش کدامیک موثر تر است کالری چربی یا قند ؟
 
فوق تخصص جراحی قلب می گوید :
برای کم کردن وزن ایده ال این است که هم رژیم غذایی مناسب مورد استفاده قرار گیرد و هم فعالیت ورزشی مطلوب وجود داشته باشد.
دکتر معصومعلی معصومی با اعلام این مطلب افزود : در رژیم غذایی مناسب باید حجم بیشتر غذاهای مصرفی از سبزیجات، میوه جات و حبوبات باشد. با توجه به اینکه گندم، برنج سیب زمینی از نظر ترکیبات مثل قند می باشند  میزان کالری بدن حدود 50/0 از مواد نشاسته ای و قندی می باشد  و کمتر از 30/0 انرژی باید از چربی ها تامین می گردد .
 چون در فرهنگ غذایی ما به اندازه کافی از برنج، نان، سیب زمینی استفاده می کنیم بدیهی است یکی از موادغذایی که باید در رژیم درمانی در نظر گرفته  شود (( اولا کم کردن چربی هاست چون چربی انرژی خیلی زیاد  دارد ))
و بعنوان قدم دوم  کم کردن  و یا حذف مواد  خیلی شیرین است. از قبیل شیرینی جات: قند، نوشابه های شیرین، خرما، عسل. لازم است اضافه شود  انواع نان شیرینی  که بصورت تشریفاتی و تفننی استفاده می شوند  مازاد بر غذا هستند و علاوه بر مواد قندی زیاد،  پر از چربی های زیان آور نیز می باشند. در عوض از سبزیجات، سالاد بدون سس و میوه جات (میوه جات کم شیرینی) بیشتر استفاده گردد، زیرا  منابع خوبی برای تامین ویتامینهای مورد نیاز بدن هستند
یک روش ناصحیح کاهش وزن نخوردن غذا به مدت طولانی و یا فقط یک وعده در روز است  که بدن  از منابع مهم  حیاتی از جمله ویتامین ها و الکترولیت ها خالی می شود . مصرف مواد غذایی که دارای باقیمانده  فیبر می باشند (مثل سبزی و میوه جات و مصرف هفته ای دو بار ماهی، مصرف غذاهای آب پز یا بخار پز یا  فری، مصرف گوشت سفید (مرغ و ماکیان) و به مقدار زیاد از حبوبات  مثل عدس، لوبیا، لوبیا چیتی، نخود  و تا حدودی سیب زمینی توصیه می شود .
لازمه صحیح کاستن وزن علاوه بر رژیم غذایی مناسب ورزش است  به مدت 60 دقیقه  در بیشتر روزهای هفته . بهترین ورزش دویدن آرام، دوچرخه سواری، پیاده روی تند، شنا این قبیل ورزش ها و بطور کلی انتخاب روشهایی که منجر به فعالیت بدنی در هر زمان باشد .
علاوه بر ورزش روزانه در اوقات فراغت،  پیاده روی بجای ماشین سواری، استفاده از پله بجای آسانسور، انجام کارهای خانه  .
 وی در خاتمه گفت :    ورزشی که توام  با پر خوری باشد سودمند نیست
 و کم خوری که بدون فعالیت باشد نیز مطلوبیت ندارد .
۱ دی ۱۳۸۸ ۱۳:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید