اخبار

ساخت اولین بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان غرب کشور در کرمانشاه

ساخت اولین بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان غرب کشور در کرمانشاه

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه از ساخت اولین بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، آیت‌الله آزرمی در همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد درگذشت دکتر محمد کرمانشاهی که 17 دی در محل بیمارستان دکتر «محمد کرمانشاهی» برگزار شد، گفت: اولین بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان غرب کشور در کرمانشاه احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: این بیمارستان که علاوه بر رفع نیازهای داخلی، خدمات‌رسانی به بیماران خارجی را نیز برعهده خواهد داشت، با مشارکت استانداری، دانشگاه علوم‌پزشکی و اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان ساخته خواهد شد.

آزرمی با اشاره به کمک‌های دولتی در ساخت این بیمارستان خاطرنشان کرد: مبلغ 50 میلیارد تومان اعتبار در قالب فروش اوراق وقفی در سطح کشور برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه از همه پزشکان استان خواست تا در تامین این اعتبار پیشگام شده تا بتوان این بیمارستان را هرچه سریعتر در استان احداث و راه‌اندازی کرد.

آزرمی در ادامه با اشاره به نقش تجاری استان طی دوره‌های تاریخی مختلف، اظهار کرد: امروزه دانشگاه علوم پزشکی استان می‌تواند این نقش را ایفا کرده و کشور عراق را تحت پوشش خدمات درمانی خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر کشور ترکیه این بازار را در دست گرفته و حال آنکه استان کرمانشاه به عنوان پایتخت فرهنگی کُرد این ظرفیت و توانایی را دارد که این بازار را در دست گیرد.

آزرمی تاکید کرد: قطعا مدیریت استان از هر گونه ارائه طرح در این زمینه از سوی پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی استان حمایت می‌کند.

این مقام مسئول به سفر اخیر معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان نیز اشاره‌ای کرد و افزود: در این سفر از طرح سلامت الکترونیک که بصورت پایلوت کشور در شهرستان پاوه اجرا شد بازدید شد و با توسعه این طرح در کل استان موافقت گردید که امیدواریم بتوانیم با این مصوبه به عنوان استان پیشرو در زمینه سلامت الکترونیک باشیم.

آزرمی در پایان با اشاره به جایگاه ارزشمند پزشکان اظهار کرد: خوب است که از پزشکان و اساتید بعد از سالها از وفاتشان یاد کنیم، اما هنر آن است که این بزرگان را در زمان حیات شناسایی کرده و از آنها قدردانی کنیم.

۲۰ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید