اخبار

آغاز چاپ لیبل سلامت بر مواد و کالاهای غذایی در استان کرمانشاه

آغاز چاپ لیبل سلامت بر مواد و کالاهای غذایی در استان کرمانشاه

آغاز چاپ لیبل سلامت بر مواد و کالاهای غذایی در استان کرمانشاه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اجرا شدن طرح چاپ لیبل سلامت بر مواد و کالاهای غذایی از هفته پیش در استان گفت بر اساس این طرح کلیه کارخانه جات مواد غذایی موظفند نسبت به چاپ لیبل سلامت بر روی کالاهای خود اقدام کنند.

دکتر قباد محمدی افزود: از هفته پیش به تمام کارخانه های استان ابلاغ شده که دیگر حق چاپ و بسته بندی کالا با طرح های پیشین را ندارند و در صورت چاپ طرح های قدیمی با آنها برخورد خواهد شد.

وی گفت: در طرح جدید هشدارهایی در خصوص کیفیت مواد غذایی بر روی آن نقش می بندد که به شهروندان برای انتخاب مواد غذایی مصرفی خود کمک شایانی خواهد کرد.

دکتر محمدی لیبل جدید سلامت را دارای 4 نشانگر 1-چربی کل2- اسید چرب ترانس 3- قند و 4- نمک دانست و گفت که در این لیبل ها با سه رنگ سبز ، زرد و قرمز وضعیت این فاکتورها در مواد غذایی به مردم نشان داده می شود و آنها می توانند در خصوص رژیم غذایی مصرفی خود با آگاهی بیشتر و دقیقتری تصمیم بگیرند .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همچنین در خصوص طرح تحول نظام سلامت و وضعیت دارو در این طرح گفت: بر اساس این طرح می بایست بیمارستان ها تمام اقلام دارویی مورد نیاز بیماران را تهیه کنند و در اختیار بیماران قرار دهند و هزینه دریافتی از مردم نیز بین 3 تا 10 درصد خواهد بود.

وی تامین دارو و تجهیزات پزشکی توسط بیمارستان ها را باعث کاهش هزینه ها دانست و گفت کاهش پرداختی مردم یکی از الزامات طرح تحول بوده که در بخش دارو نیز بخوبی به اجرا درآمده است.

قباد محمدی در خصوص داروی تقلبی و وجود آن در بازار  نیز گفت : متاسفانه تهیه و توزیع داروهای تقلبی یکی از پولساز ترین تقلب ها در جهان است و کشور ما نیز آسیب هایی از این مساله جهانی دریافت کرده است. وی گفت : تنها راه امن تهیه دارو داروخانه ها هستند و مردم می بایست تنها به آنها مراجعه کنند در غیر این صورت احتمال بروز مشکلات بسیاری برای آنان وجود دارد.

وی درمورد مواد آرایشی بهداشتی موجود در بازار نیز گفت: متاسفانه قاچاق در قضیه آرایشی بهداشتی بسیار بیشتر از دارو است و این مساله باعث بروز بیماری های متعدد برای بانوان شده است. برای محافظت در مقابل آرایشی بهداشتی غیر مجاز توصیه می شود اولا از محصولات دارای پروانه ساخت داخل استفاده شود و اگر تمایل به استفاده از اجناس خارجی وجود دارد می بایست حتما توجه کنند که محصول دارای برچسب اصالت و سلامت باشد.



۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید