اخبار

معاون بهداشتی دانشگاه به تشریح جزییات اجرای پایلوت طرح سلامت الکترونیک در استان پرداخت

معاون بهداشتی دانشگاه به تشریح جزییات اجرای پایلوت طرح سلامت الکترونیک در استان پرداخت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به تشریح جزییات اجرای پایلوت طرح سلامت الکترونیک در استان پرداخت.

دکتر علیرضا احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اجرای پایلوت طرح سلامت الکترونیک در شهرستان پاوه به عنوان یکی از سه شهرستان پایلوت اجرای این طرح در کشور، اظهار کرد: طرح سلامت الکترونیک در ادامه طرح تحول سلامت بوده و به نوعی ورود طرح تحول سلامت به حوزه بهداشت و پیشگیری است.

احمدی با بیان اینکه 10 مرحله در طرح سلامت الکترونیک دیده شده، اظهار کرد: در گام اول این طرح همه افراد سرشماری شده و برای آنها پرونده بهداشتی الکترونیکی تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: تشکیل این پرونده‌ها ابتدا در روستاها، سپس در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و پس از آن در سایر شهرها اجرایی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با تشکیل این پرونده‌ها افراد وارد چرخه دریافت خدمات بهداشتی می‌شوند و متناسب با سن آنها و نوع بیماری که دارند خدمات بهداشتی مورد نیاز آنها از طریق پیامک به آنها یادآوری شده که دریافت تمامی این خدمات پیشگیرانه رایگان است.

احمدی تصریح کرد: در این زمینه حتی با مراکز بهداشتی نیز در خصوص مراجعه یا عدم مراجعه افراد برای دریافت خدمات بهداشتی تماس گرفته شده و در صورت عدم مراجعه از طریق پیامک به فرد زمان دریافت خدمات بهداشتی مورد نیازش یادآوری می‌شود.

وی با اشاره به استارت اجرای طرح سلامت الکترونیک در شهرستان پاوه به عنوان یکی از سه شهرستان پایلوت اجرای این طرح در کشور اظهار کرد: خوشبختانه پاوه در میان این سه شهرستان اجرای این طرح را با موفقیت به انجام رساند و بر همین اساس ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت برکت تل و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان بازوهای اجرایی این طرح تصمیم گرفتند تا این طرح را بصورت پایلوت برای کل کشور در سطح استان کرمانشاه اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: برای استارت اجرای پایلوت طرح در کل استان منتظر توافقنامه میان شرکت برکت تل و استانداری کرمانشاه هستیم.

احمدی افزود: همچنین برای اجرای پایلوت این طرح در کل استان نیازمند زیرساخت های مخابراتی هستیم که خوشبختانه استان کرمانشاه به عنوان پایلوت طرح دولت الکترونیک نیز در کشور انتخاب شده و در صورت اعلام توافق نهایی و تجهیز تمامی خانه‌های بهداشت استان به اینترنت پرسرعت استارت اجرای پایلوت طرح در کل استان زده خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: با استارت کار در مرحله اول پرونده بهداشتی الکترونیک برای تمام مردم استان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 3030، این سامانه را گام دوم طرح سلامت الکترونیک دانست و اظهار کرد: این سامانه در حال حاضر راه‌اندازی شده و فعلا بخش خدمات مشاوره‌ای آن فعال شده است.

احمدی تصریح کرد: در گام‌های بعدی و با فعال شدن تمامی قسمت‌های این سامانه افراد می‌توانند همه نوع خدمات بهداشتی خودمراقبتی، بهداشت عمومی، بهداشت روان، بهداشت تغذیه و بهداشت مامایی را از این سامانه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قسمت مشاوره این سامانه راه‌اندازی شده و با تشکیل پرونده بهداشتی الکترونیک برای تمامی کرمانشاهیان این سامانه به پرونده الکترونیکی آنها وصل شده و هنگام تماس فرد و اعلام کدملی از سوی او متناسب با نوع بیماری، سن و جنسیت و سایر مواردی که در پرونده بهداشتی فرد ذکر شده به او خدمات مشاوره‌ای و بهداشتی درتمامی زمینه‌ها ارئه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: تا سال آینده سه گام مهم در طرح سلامت الکترونیک از جمله تشکیل پرونده‌های بهداشتی الکترونیک، راه‌اندازی سامانه 3030 و فعال‌کردن بخش‌های مختلف این سامانه در استان اجرایی شود.

به گفته احمدی در اجرای این طرح اعتباراتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت برکت تل و استانداری کرمانشاه اختصاص داده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد با تکمیل طرح سلامت الکترونیک در استان، پیشگیری مناسبی در زمینه ابتلا به بیماری‌های مختلف ایجاد شود و بتوان با توسعه این طرح در کل کشور حجم بسیاری از بار درمانی کشور را با توسعه پیشگیری کاهش داد.

۲ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید