اخبار

برای اولین بارعمل پیوند مغز استخوان در غرب کشور انجام شد

برای اولین بارعمل پیوند مغز استخوان در غرب کشور انجام شد
پیوند مغزاستخوان دو بیمار باموفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) به انجام رسید.

پیوندمغز استخوان دو بیمار توسط تیم پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) باموفقیت انجام شد.

این کار بزرگ که درروزهای سه شنبه گذشته وشنبه 18بهمن ماه انجام گرفت افتخاری دیگر به کارنامه زرین پزشکی نماینده غرب کشور "کرمانشاه "افزود.

 دکتر پاینده در مصاحبه ای با روابط عمومی دانشگاه با اعلام اینکه  مراقبتهای بعد از پیوند برای این بیماران همچنان ادامه دارد گفت :خوشبختانه عارضه ای در بیماران به چشم نمی خورد و حال عمومی آنها مطلوب ارزیابی می شود.

این فوق تخصص خون وسرطان گفت:  این دو بیمار که یکی خانمی 46 ساله ودیگری آقایی 61 ساله بودند به دلیل شکستگی مهره به جراح مغز واستخوان مراجعه کرده پزشکان متوجه ریشه بیماری آنها که بیماری تخریبی استخوان است شدند.

 این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: برای این بیماران در  یکدوره  6 تا 9 ماهه درمان های اولیه انجام و پس از خاموشی بیماری اولیه و با توجه به شرایط آنها  تصمیم لازم مبنی بر پیوند گرفته شد.

دکتر پاینده عمل پیوند مغز استخوان را یک پروسه بسیار پیچیده دانست و گفت: برای انجام این عمل باید فاکتورهای بیشماری را متخصصان در نظر بگیرند که این مسئله به حساسیت موضوع می افزاید.

وی در خصوص علایم این نوع از سرطان گفت:این بیماری معمولا بصورت کم خونی ، نارسایی کلیه و دردهای استخوانی دیده می شود و در میان کهنسالان شیوع بیشتری دارد اما حدود 25درصد از بیماران در سنین جوانی هستند.

این فوق تخصص خون و سرطان از مردم خواست که ضمن توجه به رعایت سبک زندگی سالم هر نوع تغییری در بدن را جدی بگیرند و با پزشک خود در این خصوص مشورت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص وضعیت بخش پیوند استخوان در بیمارستان امام رضا (ع) گفت: بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) که در ماه جاری فعالیت جدی خود را آغاز کرده است، دارای 6تخت فعال است که با توجه به ابعاد متفاوت این بیماری و مسایل روانی آن نیاز به حمایت جدی مسئولین دارد.

 وی بیماران درگیر این بیماری را نیز نیازمند حمایت بیشتر بیمه ها دانست و افزود با توجه به مشکلات ویژه این بیماری و ابعاد روانی آن ،بسیاری از بیماران از ادامه درمان منصرف می شوند که باید تدابیر ویژه ای در این خصوص اندیشیده شود.

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۰۸:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید