اخبار

جشن طرح ملی بیمه سلامت همگانی در استان کرمانشاه برگزار شد

جشن طرح ملی بیمه سلامت همگانی در استان کرمانشاه  برگزار شد
جشن طرح ملی بیمه سلامت همگانی با حضور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ،استاندار کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

 جشن ملی طرح بیمه سلامت همگانی در استان کرمانشاه برگزار شد.

در این جشن که بمناسبت زیر چتر بیمه رفتن تمام مردم استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد ریاست دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه فاز اول طرح تحول نظام سلامت بیمه کردن تمام مردم بوده است گفت: بسیار خوشحالیم که اکنون کامل شدن فاز اول این طرح را جشن می گیریم و بخاطر این مسئله از همکاری های دوستانه مسئولین بیمه در استان و نیز استاندار محترم و معاونانش متشکریم.

دکتر حسین کریم گفت: بیمه نمودن تمام ایرانیان یکی از مظاهر اجرای عدالت و عدالت یکی از شعارهای انقلاب اسلامی است  و خوشحالیم که این رویداد در دهه فجر اتفاق افتاده که امری ممیون و مبارک است.

دکتر کریم در ادامه به فعالیت ها و برنامه های دانشگاه در طرح تحول پرداخت و گفت اجرای فاز اول طرح تحول با همکاری شایسته دکتر قادری و همکاران او در اداره کل بیمه استان حاصل شده است و رضایت بسیار بالای مردم از نظام بهداشتی درمانی و به تبع آن از نظام جمهوری اسلامی را بدنبال داشته که بهمین خاطر از تمام دست اندرکاران آن تشکر می کنیم.

 وی گفت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون بیش از 79 میلیارد تومان برای برنامه تحول هزینه کرده است و برای اجرای دقیق آن مبادرت به برگزاری جلسات متعدد درون سازمانی و برون سازمانی ،بازدید از مراکز درمانی،برقراری سامانه های 1590و 1690 ، ابلاغ کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت نموده است. 

ریاست دانشگاه با اشاره به ترخیص بیش از 152 هزار نفر از بیمارستان های استان در زمان اجرای طرح تحول گفت این بیماران کمترین پرداختی را داشته اند. راه اندازی کلینیک های درمانی در بیمارستانها و مقیمی پزشکان یکی از مواردی بود که دکتر کریم آنها را هم در ادامه انجام طرح تحول در استان دانست و گفت در 6الی یکسال آینده تمام بیمارستان ها به کلینیک های درمانی مجهز می شوند.

وی گفت در این مدت برای ارتقای استانداردهای رفاهی بیمارستان ها هم تلاش های بسیاری صورت گرفته و اعتبارات بسیار مناسبی جذب شده که منجر به افزایش رضایت مردم از بیمارستان های دولتی شده است.

دکتر کریم وضعیت  ترویج زایمان طبیعی را در استان مناسب دانست و گفت مطابق استانداردهای کشور پیش می رویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به چالش ها و مشکلات پیش رو برای تکمیل این طرح اشاره کرد و گفت کسورات یارانه سلامت که در ماه های اول به دانشگاه تحمیل شده،پایلوت طرح کارشناسی بیمه در لحظه در بیمارستان امام رضا، طرح استفاده از کدملی بجای دفترچه،نسخه نویسی الکترونیک، گواهی اعتبار بخشی بیمارستان ها، کسورات بهداشتی جمعیت نظامی استان و قرار داد MMT از جمله مسایلی است که می بایست با بیمه کل استان در خصوص آنها هماهنگی و توافقات نهایی انجام پذیرد.

 در ادامه این مراسم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص طرح تحول نظام سلامت در کرمانشاه به ویژه مناطق محروم استان ابراز خرسندی کردند و امادگی مجلس را برای تکمیل این طرح اعلام کردند.

21

21
21
21

21
21
21
21
21
21

۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید